Автор | Колектив |
- Наличност: ДА
- Корица: твърда
- Тегло: 0.70кг
- Размери: 16.00см x 23.00см
- Страници: 472
- Година: 2021
- ISBN: 978-954-07-5251-8
This offer ends in:
Сборникът включва Доклади от Четвърта международна конференция по публична администрация, проведена в Софийски университет „Св. Климент Охридски“ през 2020 г.
СЪДЪРЖАНИЕ
ВСТЪПИТЕЛНИ ДУМИ
АДМИНИСТРАТИВНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ КАТО ОБЕКТ НА ИЗСЛЕДВАНЕ
Тодор Танев . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
ADMINISTRATIVE FAIRNESS,
JUSTICE AND GOOD GOVERNANCE
FAIRNESS, INEQUALITY AND PUBLIC ADMINISTRATION IN A TIME
OF PANDEMIC
Allan Rosenbaum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 15
ADMINISTRATIVE FAIRNESS, JUSTICE AND GOOD GOVERNANCE:
WHAT IS THE RELATIONSHIP?
Polya Katsamunska, Allan Rosenbaum . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 21
RESEARCH THE PHENOMENON OF JUSTICE IN THE UNIVERSITY
ENVIRONMENT
Evgeniya Khokholeva, Elena Lysenko, Oleg Potapov . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 29
ADMINISTRATIVE FAIRNESS AS GOOD GOVERNANCE. THEORY
OF JUSTICE IN GREEK HEALTH SYSTEM
Emmanouil Bempekidis . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45
ADMINISTRATIVE UNFAIRNESS: THE CASE OF ROMA IN BULGARIA
Krassen Stanchev . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
ПОНЯТИЕТО АДМИНИСТРАТИВНА СПРАВЕДЛИВОСТ
ЗА МЯСТОТО И ФОРМАТА НА СПРАВЕДЛИВОСТТА
В АДМИНИСТРАЦИЯТА
Стилиян Йотов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 85
ОБЩЕСТВЕНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ: МИСИЯТА (НЕ)ВЪЗМОЖНА
Татяна Томова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100
СПРАВЕДЛИВОСТ/СОЦИАЛНА СПРАВЕДЛИВОСТ КРАТЪК РЕЧНИК
Цветан Давидков . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116
АСПЕКТИ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ: РАЗНООБРАЗИЕ
И ВАРИАТИВНОСТ НА ТЪЛКУВАНИЯТА
Албена Танева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 127
ПРАВОТО НА ДОБРА АДМИНИСТРАЦИЯ – КЛЮЧОВА ГАРАНЦИЯ
ЗА ДОБРО УПРАВЛЕНИЕ У НАС ИЛИ НЕ?
Тони Димов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 147
ПРОЦЕСЪТ НА СТАНДАРТИЗАЦИЯ – СЪЩНОСТ, ЛОГИКА И МЕХАНИЗМИ
ЗА СПРАВЕДЛИВОСТ
Симеон Петров . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 159
ПОЛИТИЧЕСКИТЕ ИЗМЕРЕНИЯ
НА АДМИНИСТРАТИВНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ
ПРЕДВИДИМОСТТА КАТО ЧЕРТА НА ДОБРОТО УПРАВЛЕНИЕ
Янаки Стоилов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 207
„НЯМА ДИМ БЕЗ ОГЪН“: АДМИНИСТРАТИВНАТА (НЕ)СПРАВЕДЛИВОСТ
В ПРЕДСТАВИТЕ НА ГРАЖДАНИТЕ
Александър Маринов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 221
ЗА СПРАВЕДЛИВОСТТА ПРИ ДИКТАТУРИТЕ НА РАЗВИТИЕТО
Тодор Танев . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 236
АДМИНИСТРАТИВНА СПРАВЕДЛИВОСТ И ИЗВЪНРЕДНО ПОЛОЖЕНИЕ
Атанас Славов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248
ИЗБОР НА КРИТЕРИИ ПРИ ОЦЕНКАТА НА КОНКРЕТНИ ПУБЛИЧНИ
ПОЛИТИКИ – ВЪЗМОЖНО ПРИЛОЖЕНИЕ НА СПРАВЕДЛИВОСТТА
КАТО КРИТЕРИЙ
Елена Калфова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266
ПРАВОТО НА ОТГОВОР КАТО ПЪРВИ ИНСТИТУЦИОНАЛЕН ИНСТРУМЕНТ
СРЕЩУ ФАЛШИВИТЕ НОВИНИ И ДЕЗИНФОРМАЦИЯТА
Димитър Стоянов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 281
НЕУПРАВЛЯЕМИТЕ НЕРАВЕНСТВА НА КЪСНОМОДЕРНИЯ ГРАД
(ОТ СОЦИАЛНО ИНЖЕНЕРСТВО КЪМ ГЕТОИЗАЦИЯ)
Делян Ангелов . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298
ИЗМЕРЕНИЯ НА ПОКОЛЕНЧЕСКАТА СПРАВЕДЛИВОСТ В ДЕМОГРАФСКАТА
ПОЛИТИКА НА БЪЛГАРИЯ
Ваня Илиева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 315
ПРАКТИЧЕСКИ ИЗМЕРЕНИЯ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА
СПРАВЕДЛИВОСТ
АДМИНИСТРАТИВНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ В МЕСТНОТО САМОУПРАВЛЕНИЕ:
ОБЩИНА ПЕРНИК
Станислав Владимиров . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 335
ЕЛЕМЕНТИ НА АДМИНИСТРАТИВНАТА СПРАВЕДЛИВОСТ ПРИ
УПРАВЛЕНИЕТО НА СЪДЕБНАТА ВЛАСТ
Снежина Календжиева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 344
СПРАВЕДЛИВОСТ ПРИ ИЗПОЛЗВАНЕ НА ПРИРОДНИТЕ РЕСУРСИ:
БИОИКОНОМИКАТА И ПОЛЗИТЕ ЗА ЗЕМЕДЕЛСКИТЕ СТОПАНИ
Мария Коцева-Тикова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 363
СПРАВЕДЛИВОСТТА ПРИ ОПРЕДЕЛЯНЕ ЦЕНАТА НА ЕЛЕКТРИЧЕСКАТА
ЕНЕРГИЯ В БЪЛГАРИЯ
Любимка Андреева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 376
МОРАЛЕН И ЛЕГАЛЕН АСПЕКТ
НА АДМИНИСТРАТИВНАТА (НЕ)СПРАВЕДЛИВОСТ В НАРКОПОЛИТИКИТЕ
Галина Стоянова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 384
АДМИНИСТРАТИВНА СПРАВЕДЛИВОСТ И МЕЖДУСЕКТОРЕН МРЕЖОВИ
ПОДХОД (ПРИЛОЖЕНИЕ В СТРАТЕГИЧЕСКОТО УПРАВЛЕНИЕ
НА ВИСШЕТО ОБРАЗОВАНИЕ)
Искра Милева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 404
ФИСКАЛНАТА ДИСЦИПЛИНА НА ОБЩИНИТЕ В БЪЛГАРИЯ И Е-УСЛУГИТЕ
Десислава Калчева . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 423
ПУБЛИЧНАТА АДМИНИСТРАЦИЯ В ГЪРЦИЯ КОРУПЦИЯТА И
КЛИЕНТЕЛИЗМЪТ (MEDIOCRACY – MERITOCRACY) КАТО СЛАБОСТИ
В СИСТЕМАТА НА ДОБРОТО УПРАВЛЕНИЕ ПОРАДИ ЛИПСА НА
АДМИНИСТРАТИВНА СПРАВЕДЛИВОСТ
Йоаннис Яковидис . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 439
ОБУЧЕНИЯТА НА ПЕРСОНАЛА КАТО АДМИНИСТРАТИВНА СПРАВЕДЛИВОСТ
Елена Иванова . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 453
ПРЕДСТАВЯНЕ НА АВТОРИТЕ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .465