Кооперативното дело в България. Специфичен организационен дизайн, маркетинг-мениджмънт, гавърнанс структура и иновации
Модерното кооперативно дело и неговото ядро – модерната кооперация – от момента на тяхната поява са непрекъснато под светлините на прожекторите и то не само в отделни региони, а в целия свят. Основната причина за този глобален интерес е тяхната различност и специфичност като бизнес модел. Двойствената природа на кооперацията и базираността ѝ върху собственост, която е разпределена между членовете и в която членът съчетава уникална идентичност идентичност между ползвател/клиент и собственик, между ползвател/клиент и бенефициент и идентичност между ползвател/клиент и контрольор), представляват предизвикателство и причина все повече хора да възприемат този феномен като алтернатива на инвеститорския бизнес модел.