МЕНЮ
КОШНИЦА

STEM/STEAM обучение в началното училище

STEM/STEAM обучение в началното училище
STEM/STEAM обучение в началното училище
АвторИлиана Мирчева, Любка Алексиева, Максимилияна Базан, Николина Гаврилова, Лилия Стоилова
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.20кг
  • Размери: 14.00см x 21.00см
  • Страници: 206
  • Година: 2025
  • ISBN: 978-954-07-6126-8
16.00 лв.
Купи

Обучението по STEM/STEAM е тема, която придобива все по-голяма актуалност по целия свят. През последните години интересът към нея се разраства и в България. Оборудват се STEM кабинети в училищата, откриват се STEM центрове. Целта на книгата е да отговори на този нарастващ интерес. Сборникът е разделен на две части – теоретична и практически насочена.

В Първа глава е дадено описание на основните характеристики на STEM/STEAM обучението. Представени са ключови подходи за STEM обучение в началните класове. Специално внимание е отделено на променената роля на учителя в учебния процес. Предложени са подходи и критерии за оценяване на STEM/STEAM обучението. Обърнато е внимание и на някои специфични акценти на STEM/STEAM обучението, а именно откриването на възможности за решаване на проблеми, връзката с креативността, пресечните точки с образованието за устойчиво развитие. Теоретичната част би могла да послужи като основа за планирането и реализирането на STEM/STEAM дейности в началното училище.

Във Втора глава са включени конкретни STEM/STEAM дейности, предназначени за работа с ученици от начална училищна възраст. Те могат да се обвържат с обучението, основано на учебните програми, и да се включат в часовете по „Математика“, „Човекът и природата“, „Технологии и предприемачество“, а също и в заниманията по интереси. Голяма част от предложените дейности са апробирани многократно в практиката. Те могат да послужат като ориентир на учителите за оформяне на конкретни практически идеи при реализирането на STEM/STEAM обучение.

От авторите

Съдържание

УВОД / 7

ПЪРВА ГЛАВА

Основни акценти в STEM/STEAM обучението в началното училище

ОБУЧЕНИЕТО ПО STEM – ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Илиана Мирчева / 11

ПОДХОДИ ЗА STEM ОБУЧЕНИЕ В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ

Любка Алексиева / 31

РОЛЯ НА УЧИТЕЛЯ ПРИ STEM ОБУЧЕНИЕТО

Илиана Мирчева / 51

ОЦЕНЯВАНЕ НА РЕЗУЛТАТИТЕ ОТ STEM ОБУЧЕНИЕТО

Илиана Мирчева / 62

РЕШАВАНЕ НА ПРОБЛЕМИ В STEM ОБУЧЕНИЕТО

Лилия Стоилова / 71

КРЕАТИВНОСТТА И STEM В УЧИЛИЩНОТО ОБРАЗОВАНИЕ И В ИЗВЪНУЧИЛИЩНИТЕ ДЕЙНОСТИ

Николина Гаврилова / 79

STEM КАТО ИНСТРУМЕНТ ЗА ПОСТИГАНЕ НА ЦЕЛИТЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО ЗА УСТОЙЧИВО РАЗВИТИЕ

Максимилияна Базан / 96

ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА РЕАЛИЗИРАНЕ НА STEAM ДЕЙНОСТИ В НАЧАЛНИТЕ КЛАСОВЕ

Илиана Мирчева / 109

ВТОРА ГЛАВА

STEM/STEAM ДЕЙНОСТИ В НАЧАЛНОТО УЧИЛИЩЕ 

ДА НАПРАВИМ СКРИВАЛИЩЕ ЗА МОРСКИТЕ ЖИВОТНИ

Илиана Мирчева / 119

ВЯТЪРЪТ ОТВЯ СЕМЕНАТА

Илиана Мирчева / 127

САЛ ЗА ЖАБОКА

И лиана Мирчева / 135

КЪЩА ВЪВ ВОДАТА

Илиана Мирчева / 142

ПРИ ДЪЖД И ВЯТЪР

Илиана Мирчева / 149

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО СЪС СВЕТЛИНИ И СЕНКИ №1: ДА НАПРАВИМ НАЙ-ДЪЛГАТА СЯНКА!

Любка Алексиева / 155

ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО СЪС СВЕТЛИНИ И СЕНКИ №2: ТЕАТЪР НА СЕНКИТЕ

Любка Алексиева / 161

ПО-ТЕЖКО ИЛИ ПО-ЛЕКО? ДА СИ НАПРАВИМ ВЕЗНИ!

Любка Алексиева / 167

ОРКЕСТЪР

Любка Алексиева / 173

ЛАБИРИНТ ЗА ТОПЧЕ

Любка Алексиева / 180

ДА КОНСТРУИРАМЕ ВРЕМЕНЕН ПОДСЛОН ЗА ХОРА, ЗАГУБИЛИ ДОМОВЕТЕ СИ СЛЕД ПРИРОДНО БЕДСТВИЕ

Максимилияна Базан / 186

СТОУНХЕНДЖ

Максимилияна Базан / 192

РАВНОВЕСИЕ НА ТЕЛАТА

Максимилияна Базан / 197

ЗА АВТОРИТЕ НА СБОРНИКА / 203