МЕНЮ
КОШНИЦА

Проблеми и перспективи на философското образование в България

Проблеми и перспективи на философското образование в България - unipress.bg
Проблеми и перспективи на философското образование в България
СъставителДобрин Тодоров, Валентина Кънева, Димитър Елчинов
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.50кг
  • Размери: 14.00см x 21.00см
  • Страници: 208
  • Година: 2018
  • ISBN: 978-954-07-4431-5
14.00 лв.
Купи

Сборникът включва доклади, изнесени по време на VII и VIII издание на национални методични конференции "Проблеми и перспективи на философското образование в българските университети", проведени през 2014 и 2016 г. в Творческия дом на СУ „Св. Климент Охридски“ в Китен.

СЪДЪРЖАНИЕ

Към читателя / 7

I. ФИЛОСОФИЯТА В ОБРАЗОВАНИЕТО

Олег Георгиев Традиции и ценности в образованието / 13

Евелина Варджийска Възможности за диалогизиране на образованието (не само) по философия / 23

Димитър Елчинов Неосократическият диалог и интерактивното преподаване на философия / 43

Хараламби Паницидис Философията на образованието и възпитанието на В. Розанов / 51

II. УНИВЕРСИТЕТСКО ОБУЧЕНИЕ ПО ФИЛОСОФИЯ

Димитър Елчинов Защо вместо философия в България се преподава история? / 65

Десислава Дамянова Как да преподаваме философия, без да изменяме на актуалността (или защо е важно да сме исторични, а не догматични) / 72

Стоян Асенов За философията и историята на философията / 88

Димитър Божков За философията и нейната история / 99

Олег Георгиев Институционални изисквания за образователно-квалификационните степени „бакалавър“ и „магистър“ във Философския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ / 110

Добрин Тодоров Състояние на университетската философска колегия в България / 119

III. ФИЛОСОФИЯТА В СРЕДНОТО УЧИЛИЩЕ

Анна Бешкова Принципи и методи в ДОС и учебните програми по „Философия“ (VIII–X клас) за първи гимназиален етап / 135

Сергей Герджиков, Николета Николова Проблеми на предложените от МОН нови програми за общообразователна подготовка по философия / 144

Мая Митренцева Промяна в методиката на обучението по философия във връзка с обучението по стандарти в средното и висшето училище / 155

Приложение

ЧУЖДЕСТРАННИ АВТОРИ ЗА ОБРАЗОВАНОСТТА

Петер Бири Какво е да си образован / 171

Роберт Шпеман Кой е образован човек / 185

Роджър Скрутън Идеята за университета / 190