МЕНЮ
КОШНИЦА

ЛИДЕРСТВОТО В СТОЛИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ

ЛИДЕРСТВОТО В СТОЛИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ - unipress.bg
ЛИДЕРСТВОТО В СТОЛИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.30кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 128
  • Година: 2024
  • ISBN: 978-954-07-6028-5
16.00 лв.
Купи

Сборникът „Лидерството в столичното образование. Успешни управленски практики“, се издава като продължение на проведената в периода 15–17 ноември 2023 г. в к.к. Боровец Първа научно-практическа конференция семинар на тема „Успешните управленски практики на столичната образователна система“, организирана от Регионалното управление на образованието, София-град и Департамента за информация и усъвършенстване на учителите към Софийския университет „Св. Климент Охридски“.

В хода на конференцията се наблегна върху нарастването на броя на образователните институции в столицата само за последните три години – от 558 до 581, и необходимостта от иновативното изграждане и управление на ефективна и приобщаваща среда в тях. За да се случи това, са необходими съвместните усилия на всички заинтересовани страни. В рамките на конференцията семинар бяха представени добри практики и успешни дейности на училищните екипи от София-град в направления като „Профилът на ефективния директор“, „Иновативен мениджмънт“, „Изграждане и управление на приобщаваща среда“ и „Управление на социалните партньорства“. По време на семинара бяха обменени идеи за създаване на позитивна училищна среда, за повишаване резултатите на учениците, за изграждане на успешни училищни екипи и партньорства с грижа за всеки учител и отговорност за всяко дете и ученик.

Целта на сборника е представените успешни практики да достигнат до най-широк кръг от представители на всички заинтересовани страни.


СЪДЪРЖАНИЕ

Ваня Кастрева, Димитър Веселинов. ПРЕДГОВОР .....7

Ваня Кастрева. ТЕОРИЯТА НА МЕНИДЖМЪНТА – МЕТОДОЛОГИЧНА ОСНОВА НА ОРГАНИЗАЦИЯТА И УПРАВЛЕНИЕТО НА ОБРАЗОВАНИЕТО.....10

Димитър Веселинов. ИДЕЯТА ЗА ЛИДЕРСТВОТО И УПРАВЛЕНИЕ НА ОБРАЗОВАНИЕТО В РАЗРАБОТКИТЕ ЗА ПРИДОБИВАНЕ НА ПЪРВА ПРОФЕСИОНАЛНО-КВАЛИФИКАЦИОННА СТЕПЕН......18

Росица Симеонова. ОЦЕНЯВАНЕ НА УЧИЛИЩА, РАБОТЕЩИ В МРЕЖА –

ОПИТ ОТ ИНОВАТИВНИ УПРАВЛЕНСКИ ПРАКТИКИ......30

Елеонора Лилова. ПРОФИЛЪТ НА ЕФЕКТИВНИЯ

ДИРЕКТОР–МЕНИДЖЪР–ЛИДЕР......42

Данко Калапиш. СПЕЦИФИКА НА УПРАВЛЕНИЕТО НА ТРУДОВОТО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ В УЧИЛИЩЕ........54

Петър Тодоров. РОЛЯТА НА РЪКОВОДИТЕЛЯ НА ПРОЕКТ КАТО ЛИДЕР....65

Величка Стойчева, Радина Младенова. УПРАВЛЕНИЕ И НАДГРАЖДАНЕ НА ИНОВАТИВНИ ПРАКТИКИ В 18. СУ „УИЛЯМ ГЛАДСТОН“....72

Росен Богомилов. РАЗПРЕДЕЛЕНО ЛИДЕРСТВО....80

Мая Зафирова. ИЗГРАЖДАНЕ И УПРАВЛЕНИЕ НА ПРИОБЩАВАЩА СРЕДА ЧРЕЗ ОБУЧЕНИЕ ПО ИЗКУСТВА В НЕСПЕЦИАЛИЗИРАНИ УЧИЛИЩА...88

Гергана Петрова. ВЗАИМОДЕЙСТВИЕ В РЕАЛНА И ЕЛЕКТРОННА СРЕДА –СПОДЕЛЯНЕ НА ОПИТ.....98

Александър Кръстев. РАЗВИТИЕ НА СОЦИАЛНО-ЕМОЦИОНАЛНИ КОМПЕТЕНТНОСТИ ЧРЕЗ ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ.....111

Иванка Харбалиева. ИНОВАТИВНИ УПРАВЛЕНСКИ ПРАКТИКИ В ДЕТСКАТА ГРАДИНА – ИЗГРАЖДАНЕ НА ДЕТСКО–УЧИТЕЛСКО–РОДИТЕЛСКО ОБЩЕСТВО ...119