
Съставител | Мадлен Данова |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.50кг
- Размери: 16.00см x 23.00см
- Страници: 304
- Година: 2022
- ISBN: 2738-8158
На 28 май 2021 г. във Факултета по класически и нови филологии се проведе Осемнадесетата ежегодна научна конференция на нехабилитирани преподаватели и докторанти. Запази се традиционно високият интерес към участие в научния форум от страна на нехабилитираните преподаватели и докторанти от факултета, поради което от получените заявки организаторите одобриха над 30 теми. Докладите бяха разпределени в четирите утвърдили се през последните години като традиционни секции за научната конференция: „Езикознание“, „Литература и култура“, „Език и култура“ и „Чуждоезиково обучение“.
СЪДЪРЖАНИЕ
Предговор (Мадлен Данова) .............................................................................7
Езикознание
Иван Тенев. Възвратните притежателни местоимения в обучението
по норвежки език за българи на равнище А1–В1 ................................11
Елена Стойнева. Свързване на компонентите в шведски
сложни съществителни имена ...............................................................21
Владимир Найденов. За глаголите с различаваща се принадлежност
към силното или слабото спрежение в континенталните
скандинавски езици ................................................................................26
Константин Радоев. Accusativus cum infinitivo в шведски, датски и
български език – генеративен прочит на няколко близки феномена ....37
Айтан Джафарова. Лексемата „сърце“ в българския език като
елемент на соматичен фразеологизъм ..................................................57
Литература и култура
Десислава Тимчева. Значението на любовното пространство в
творчеството на съвременни португалоезични писателки .................69
Илияна Чалъкова. Движения на женското в романите на
Паулина Шизиане ...................................................................................81
Сони Бохосян. Проявления на самотата в пиесата „Надеждата“ на
Жайме Салазар Сампайо ........................................................................94
Яна Димова. Историческата проза на Фернандо Кампош в
контекста на португалския исторически роман от
края на XX и началото на XXI век ........................................................99
Kiril Hadzhikosev. Deconstructing Colonial Metaphors in
Virginia Woolf’s The Waves ...................................................................103
Антоанета Робова. Вариации и конфигурации на персонажите в
пет версии на филма „Перфектни непознати“ ...................................113
Виолета Вичева. (Пост)посттрадиционната любовна връзка в
романа „Алегро Пастел“ на Лайф Ранд ..............................................123
Антоанета Ангелова. Образът на жената в арменския
средновековен епос за Давид Сасунски ..............................................131
Радея Гешева. Тялото в италианската литература на ХХ век:
Анна Банти и Анна Мария Ортезе ......................................................138
Владимир Митев. Ролята на традицията в романа „Савушун“ ................143
Николай Янков. Грях или избавление – отношението към
самоубийството в късноведическата книжнина ................................149
Илия Илиев. Два превода на Димитър Стоевски в
съпоставка с конкуриращи преводи ....................................................159
Катрин Якимова-Желева. Плавтовото „Гърне“ и игрите на думи:
първи преводачески решения ..............................................................165
Език и култура
Анета Димитрова. Ключови аспекти от ролята на жената в
съвременното южнокорейско семейство ............................................175
Моника Гълъбова. Границата като предел на културно усвоеното
пространство. Анимализация в лоното на периферията...................182
Сирма Костадинова. Приложение на метода за идентификация на
езикови метафори MIPVU в персийския език ...................................192
Цветелина Андреева. По трудния път на модернизацията –
образованието на българката и корейката в края на XIX век ...........200
Симеон Кайнакчиев. Изграждане на умения за управление на
терминология в университетското обучение по
специализиран превод ..........................................................................207
Мартина Герджилова. Контактоподдържащи средства за
сигнализиране относно проблем в разбирането
(върху материал от португалоезична устна реч) ................................217
Henrique Carlos Dores. Conceptual Metaphors in Political Discourse:
A case-study of António Costa’s inaugural speech (2019).................225
Чуждоезиково обучение
Глория Бакърджиева. Какво е дидактиката според
Novissima Linguarum Methodus на Ян Амос Коменски .....................235
Рая Живкова-Крупева. Принципи на съвременното езиково обучение ...240
Цветанка Дилкова. Диференцирано преподаване и
чуждоезиково обучение в академично разнородна среда .................251
Николина Искърова. 3D анимацията в чуждоезиковото обучение ...........258
Михал Павлов. Българо-испански етимолого-емпрунтологичен анализ
на ихтиологически дидактеми за учебни цели ..................................267
Илияна Божова. Чуждоезикова политика в
иранската образователна система през XXI век ................................273
Калин Василев. Преподаване на новогръцка граматика на
курсисти нефилолози. Анализ на грешки ..........................................285
Ioannis Sotiriadis. Teaching English Online in Second Chance Schools .......295