МЕНЮ
КОШНИЦА

Читатели в текста

Читатели в текста - unipress.bg
Читатели в текста
СъставителАлександър Кьосев
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.50кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 320
  • Година: 2022
  • ISBN: 978-954-07-5613-4
25.00 лв.
Купи

„Читатели в текста“ е екипно изследване, посветено на начина, по който съвременната българска литература изгражда образ на своя читател и прави опит да контролира и насочва читателското поведение на публиките. Не става дума непременно за конкретни адресати, за които авторът си е мислел съзнателно и целенасочено, нито за маркетингово определена целева група от читатели – купувачи на книги, а за казаното по-горе – онова, което литературната теория нарича „имплицитен читател“.


СЪДЪРЖАНИЕ

Александър Кьосев, Дарин Тенев, Филип Стоилов

Как да четем читателя?

Методологически инструмент за изследване

на читателя в съвременната българска литература ................................. 7

Богдана Паскалева

Имплицитният читател между

литературно-историческия наратив и поп културата

Кризата на литературната история:

„Една и съща нощ“ от Христо Карастоянов ............................................. 22

От телевизора към текста:

„Скарлет + Иво = ВНЛ“ от Иво Сиромахов ............................................... 38

Имплицитните граници на публицистичния

текст „Хванаха убиеца на Виктория, но дали

изобщо осъзнаха проблема“ от Александър Симов .................................... 56

Райко Байчев

Между хипнозата и облаците

Литературен сеанс и духовна профилактика

в „Повече от любов“ от Радослав Гизгинджиев ......................................... 68

„Мярата за всяка дума“ в „Небесно“ от Георги Господинов ..................... 76

„По следите на едно изгубено

поколение“: Тотални генерализации ..............................................................82

Филип Стоилов

Съвременният български читател –

осъден, оправдан, заблуден

Увод .................................................................................................................. 90

Апокалипсис и публицистика:

„Ръмженето на хората“ на Мартин Карбовски ........................................ 92

Историята като литературен разказ –

ред и безредие: „Чамкория“ на Милен Русков ............................................ 105

Еросът – мит и роман: „Пиафè“ на Недялко Славов ............................... 120

Катерина Кокинова

Реалността на фикцията и риалитито на четивото

Високият сън ................................................................................................. 133

Ниската топка? ............................................................................................ 142

Свирене на новини ........................................................................................ 145

Александър Кьосев

Четива за умерени патриоти и ерудирани

глобалисти в рамките на (жанровия) закон

Отечеството на жанра: Имплицитният читател

в „Каменната стая“ на Николай Пенчев: мистерии,

геополитика, школски патриотизъм и радостна публика ....................... 149

Разпадащото се халище: Читателят в

текста на романа „Хавра“ от Захари Карабашлиев ................................ 163

Дарин Тенев

Скритите предпоставки, или как литературата

намира по-умни читатели от тези, които търси

Имплицитният читател в сборник с разкази на ужаса .......................... 201

Имплицитният читател и поезията на прозата .................................... 213

Имплицитният читател в един публицистичен текст ......................... 224

Бойко Пенчев

Идеологии на българското

Имплицитният читател в романите „Светата кръв“

на Антон Баев и „Войната на буквите“ на Людмила Филипова ................. 233

Александър Кьосев

Заключение

Свободни индивиди, жанрови

патриоти и ядосан Народ от махалата .................................................... 262

Резюмета на български език ...................................................................... 298

Summaries in English....................................................................................... 308

За авторите.................................................................................................... 316

About the Authors ............................................................................................ 318