В България днес има граждани, които поради своя етнически произход живеят изолирано, в периферията на обществото и на населените места…
Проблемът е общ – на българското общество, в което има хора, които са изключвани/неприемани, защото са роми; част от които са необразовани, защото политиките на „образователна интеграция“ забравят, че целта на процеса е децата от ранна възраст да се научат да играят и учат заедно, да усвояват заедно правилата на живеенето с различията на другия и общите правила на живеене в българската държава; част от които живеят при недопустими за европейска държава в началото на ХХI в. условия, защото на местната власт й е значително по-удобно да не „забелязва“ съществуването на ромските квартали като част от структурата на населеното място и на обитателите им – като граждани на държавата.
Тази книга онагледява безотговорността на държавните политики, които се заявяват като интеграционни.
Целта на книгата е да представи основни функции и характеристики на съвременното семейство, разглеждани в качеството им на детерминанти на педагогичес..
Изследването се фокусира върху относително тесен предмет в образованието на няколко десетки страни от цял свят, което открива широки възможности за ан..
В предизвиканите си спомени - резултат от поредица разговори за живота и науката с доц. Мария Велева, проф. д-р Христо Гандев разказва за себе си, за ..
Джон Лок (1632–1704) винаги е бил сред мислителите, съставляващи академичния „канон“ в историята на политическите идеи. Неговата книга „Два трактата з..