МЕНЮ
КОШНИЦА

РЕЗИЛИАНС ПОДХОД В СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ

РЕЗИЛИАНС ПОДХОД В СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ
РЕЗИЛИАНС ПОДХОД В СОЦИАЛНИТЕ УСЛУГИ
АвторЯна Станева
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.40кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 205
  • Година: 2025
  • ISBN: 978-954-07-6032-2
18.00 лв.
Купи

Яна Станева е доктор по социална педагогика, преподавател във Факултета по науки за образованието и изкуствата, СУ „Св. Климент Охридски“. Научните ѝ интереси са в полето на социалната педагогика и социалната работа, има публикувани статии и наръчници, свързани с резилианс подхода, изследването на случаи, компетентностите на специалисти и студенти, супервизията и др. През годините е работила като социален педагог, ръководител на сектор и директор в Комплекс за социални услуги за деца и семейства в риск към сдружение „Институт по социални дейности и практики“. Дългогодишен обучител и супервизор на специалисти от помагащите професии, участник като експерт и изследовател в редица проекти в социалната сфера.

СЪДЪРЖАНИЕ

УВОД / 7

КАКВО Е РЕЗИЛИАНС? / 11

Същност на феномена резилианс като процес / 11

Фактори за резилианс при хора, преживели трудности / 17

Критерии за резилианс / 33

Критерии за резилианс при родители, преминали през висок риск от изоставяне на детето си / 37

СОЦИАЛНОПЕДАГОГИЧЕСКО ПОМАГАНЕ

И КОМПЕТЕНТНОСТИ НА ПОМАГАЩИТЕ СПЕЦИАЛИСТИ / 41

Социалнопедагогическото помагане в предоставяните социални услуги в България / 41

Връзка между теориите за професионалното помагане на хора в риск и резилианс подхода / 47

Същност на компетентностите / 68

Компетентностите на социалния педагог/социалния работник / 75

ЕМПИРИЧНО ПРОУЧВАНЕ НА ВРЪЗКАТА МЕЖДУ ФЕНОМЕНА РЕЗИЛИАНС ПРИ КЛИЕНТИ НА СОЦИАЛНИ УСЛУГИ И КОМПЕТЕНТНОСТИТЕ НА СПЕЦИАЛИСТИТЕ / 88

Постановка на изследването / 88

Методология на изследването / 91

Прочуване на случай (Case Study) / 92

Дълбочинни/дълбинни интервюта с родители, ползвали социални услуги с цел превенция на изоставяне на децата / 93

Концептуален контент-анализ (content analysis) на интервюта / 94

Анкетно проучване на специалистите за ролята на компетенциите при социалнопедагогическото помагане / 95

Организация на изследването / 96

Анализ на резултатите от емпиричното изследване / 103

Резултати от контент-анализ на интервюта / 108

Резултати от анкетно проучване на мнението на специалистите относно компетенциите им през статистически SPSS анализ / 113

Отношение на анкетираните специалисти към изведените критерии за резилианс при родители в риск / 118

Оценка на специалистите относно факторите за резилианс при родители в риск / 121

Разбиране на ролята на професионалните компетентности от специалистите / 124

Отношение на специалистите към професионалните трудности в социалните услуги / 143

ИЗВОДИ / 156

ПРЕПОРЪКИ / 158

ЗАКЛЮЧЕНИЕ / 160

ЛИТЕРАТУРА / 161