Съставител | Росица Пенкова, Петър Петров |
- Наличност: Изчерпан
- Корица: мека
- Тегло: 0.40кг
- Размери: 16.00см x 23.00см
- Страници: 224
- Година: 2019
- ISBN: 978-954-07-4838-2
Сборникът е резултат от състоялата се на 9 и 10 ноември 2018 г. в Департамента за информация и усъвършенстване на учители осма поредна научна конференция. В нея взеха участие представители на научната и педагогиче¬ската общност от цялата страна, Министерството на образованието и науката, РУО, Синдиката на българските учители, представители на издателства, не¬правителствени организации, директори на училища, учители, университет¬ски преподаватели.
СЪДЪРЖАНИЕ / CONTENTS
КАЧЕСТВО НА ОБРАЗОВАНИЕТО
Таня Тонова, Милен Замфиров
РАЗКРИВАНЕ НА МАТЕМАТИЧЕСКИ СПОСОБНОСТИ ПРИ УЧЕНИЦИ ЧРЕЗ СИСТЕМАТА НА ПИЕР ВАН ХИЛЕ / 11
Мирена Легурска
ГРАЖДАНСКО ОБРАЗОВАНИЕ – ЕВРОПЕЙСКИ И НАЦИОНАЛНИ ПОЛИТИКИ / 19
Петя Желева
ПРИЛОЖЕНИЕ НА ОБЛАЧНИТЕ ТЕХНОЛОГИИ В УЧИЛИЩЕ / 30
Мария Николова
ВЪЗМОЖНОСТИ ЗА ПОДГОТОВКА ЗА ДЗИ ПО БЪЛГАРСКИ ЕЗИК И ЛИТЕРАТУРА / 38
Тошо Рафаилов
МЕТОДИ ЗА ПРЕПОДАВАНЕ НА АНГЛИЙСКИ ЕЗИК / 47
Svetoslava Saeva
EQUAL ACCESS TO EDUCATION FOR LEARNERS WITH DIFFERENT ABILITIES IN THE MODERN CLASSROOM / 52
Милен Замфиров
ЧЕСТОТЕН АНАЛИЗ НА ПОНЯТИЯТА ДИСЛЕКСИЯ И ДИСКАЛКУЛИЯ / 60
Лилия Кисьова
НАГЛАСИ НА ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНИЯ УЧИТЕЛ КЪМ ПРИОБЩАВАЩОТО ОБРАЗОВАНИЕ / 66
Мария Валявичарска–Караиванова
ВЪЗПРИЕМАНЕ И НАГЛАСИ СПРЯМО УЧЕНИЦИ С АУТИЗЪМ ОТ ТЕХНИТЕ СЪУЧЕНИЦИ В ОБЩООБРАЗОВАТЕЛНОТО УЧИЛИЩЕ / 71
ИНОВАЦИИ В БЪЛГАРСКОТО ОБРАЗОВАНИЕ
Koleva I. / Kurmanbekova M.B.
PSYCHOLOGICAL AND PEDAGOGICAL PREPARING OF STUDENTS FOR THE INVOLVEMENT OF ADOLESCENTS IN DESIGN AND RESEARCH ACTIVITIES / 77
Бойка Софийска
МОДЕЛ НА МЕНИДЖМЪНТ С ИНДИКАТОРИ ЗА КАЧЕСТВО / 85
Тошо Рафаилов
ТЕХНОЛОГИЯ ЗА РАЗВИВАНЕ НА КОМУНИКАТИВНИ УМЕНИЯ В ОБУЧЕНИЕТО ПО АНГЛИЙСКИ ЕЗИК НА УЧЕНИЦИТЕ В ШЕСТИ КЛАС / 92
Петя Желева
ПРОЕКТНО-БАЗИРАНО ОБУЧЕНИЕ В УЧИЛИЩЕ / 97
Катя Гетова
МОДЕЛ ЗА ИЗГРАЖДАНЕ НА МАТЕМАТИЧЕСКИТЕ ПРЕДСТАВИ ПРИ ДЕЦА ОТ ПРЕДУЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ЧРЕЗ ПРИЛОЖЕНИЕ НА ПРИКАЗНИЯ ЖАНР / 104
Заприна Глушкова
В ПАМЕТ НА ИВАН ВАЗОВ. ЧАС ПО РОДОЛЮБИЕ
Открита педагогическа практика / 108
Никола Гинев
МЕТАФИЗИЧНО И ПОСТМЕТАФИЗИЧНО МИСЛЕНЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ФИЛОСОФИЯ / 115
Руска Симеонова
ЗАЩО В МУЗЕЯ? / 121
Свежина Димитрова
НОВАТОРСКИ ПОДХОДИ И МЕТОДИ ЗА ОБУЧЕНИЕ В ЦПЛР – НАОП „НИКОЛАЙ КОПЕРНИК“ – ВАРНА / 127
Даринка Игнатова
ИЗСЛЕДВАНЕ ВЪЗДЕЙСТВИЕТО НА ПЛУВАНЕТО ПРИ 5-6-ГОДИШНИ ДЕЦА С ГРЪБНАЧНИ ИЗКРИВЯВАНИЯ В УСЛОВИЯТА НА ДЕТСКА ГРАДИНА / 132
ПОДГОТОВКА И ПРОДЪЛЖАВАЩА КВАЛИФИКАЦИЯ НА УЧИТЕЛИТЕ
Петър Петров / Мария Тотоманова-Панева
ИЗСЛЕДВАНЕ НА НАГЛАСИТЕ НА УЧИТЕЛИТЕ КЪМ ИЗПОЛЗВАНЕТО НА СИСТЕМИ ЗА УПРАВЛЕНИЕ НА УЧЕНЕТО (Предварителни наблюдения) / 139
Марина Петрова
ИЗМЕРВАНЕ НА МОТИВАЦИЯТА НА СТУДЕНТИ ФИЛОЛОЗИ ПО ВРЕМЕ НА ПРЕДДИПЛОМНАТА ИМ ПЕДАГОГИЧЕСКА ПРАКТИКА / 145
Нели Димитрова
ИНТЕРАКТИВНИТЕ МЕТОДИ И ЕКОЛОГИЧНОТО ОБРАЗОВАНИЕ НА УЧЕНИЦИТЕ В ОБУЧЕНИЕТО ПО ФИЗИКА И АСТРОНОМИЯ В VII КЛАС / 153
Милен Замфиров
ИДЕНТИФИЦИРАНЕ НА ТАЛАНТЛИВИ ДЕЦА И УЧЕНИЦИ ПО МАТЕМАТИКА В ПРЕДУЧИЛИЩНА И НАЧАЛНА УЧИЛИЩНА ВЪЗРАСТ ЧРЕЗ КОРЕЛАЦИОНЕН МОДЕЛ ПИАЖЕ – БИНЕ-ТЕРМАН / 159
Maria Paraschou / Milen Zamfirov
IMPACT OF HEARING LOSS ON COMMUNCATION PROCESS IN STUDENTS / 164
Maria Pantelidou / Milen Zamfirov
TEACHERS’ PERESPECTIVES ON STRATEGIES FOR TEACHING STUDENTS WITH INTELLECTUAL DISABILITY AGED 12-16 GREEK LANGUAGE IN INCLUSIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT / 169
Michaylitsa Charalambous / Milen Zamfirov
TRANSITION FROM SCHOOL TO LABOR MARKET FOR STUDENTS WITH SPECIAL NEEDS – PARENTAL OPINIONS AND PERSPECTIVES / 175
Giorgos Leontiou / Milen Zamfirov
USE OF NON-FORMAL METHODS IN INTEGRATED EDUCATION – PARENTAL VIEWPOINT ANALYSES / 1828
Елена Панайотова
ФОЛКЛОРНИЯТ ПРАЗНИЧЕН КАЛЕНДАР / 188
Даринка Игнатова
ПРИЛАГАНЕ НА АДАПТИРАНА ЙОГА ЗА ДЕЦА В УСЛОВИЯТА НА ДЕТСКА ГРАДИНА / 194
Румяна Здравкова-Колева / Събка Попова / Светлана Гурмева-Иванова
НАСТАВНИЧЕСТВОТО – НЕОБХОДИМОТО ПРЕДИЗВИКАТЕЛСТВО / 196
Весела Мирчева-Игликина
ПОТРЕБНОСТИ И МОТИВАЦИЯ НА УЧИТЕЛИ, УЧЕНИЦИ И РОДИТЕЛИ / 204
Стефан Милетиев
МЕТОДИ НА ОБУЧЕНИЕ ПО ДИСЦИПЛИНАТА „СПОРТ” ВЪВ ВИСШЕТО УЧИЛИЩЕ / 213