Автор | Силвия Николаева |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.60кг
- Размери: 16.00см x 23.00см
- Страници: 296
- Година: 2021
- ISBN: 978-954-07-5122-1
Силвия
Николаева е професор по педагогика към Факултета по педагогика на Софийския университет
„Св. Климент Охридски”. Нейните професионални интереси и опит като изследовател
и преподавател обхващат широки интердисциплинарни полета като социална педагогика,
неформално образование, образователен мениджмънт, европейско и световно образование,
проектно-базирано обучение, учене и обучение в мрежа и др. Тя е автор, съставител
и научен редактор на десетки самостоятелни и колективни академични и монографични
издания, сред които „Личността на ценностен кръстопът”, „Основи на неформалното
образование”, „Социална работа по проект”, „Образованието: от социалния
дискурс
към (интер)дисциплинарния проект”, „Европейско образование”, „Към трансформиращо
образование”, „Антология. Неформално образование”, „Практически полета на неформалното
образование”, „Неформално образование. Политики, приоритети, практики” и др.
Изданието
представя огромното многообразие от подходи и модели за успешно справяне с лидерските
отговорности и предизвикателства пред всеки специалист в полето на образованието,
анализирани през интердисциплинарен дискурс, съчетаващ философски, концептуално-теоретични
и приложни измерения. Макар повечето от тях да са създадени за нуждите на училищното
образование и да са разпространени най-вече в полето на средното училищно образование,
много от техните идеи, принципи, техники са приложими към контекста на всяка учебна
група (клас, паралелка, детска група, клуб, школа, проектен екип в обучението и
др.).
Наред
с включените 18 чужди модела авторката представя и своята разработка за комплексен
мениджмънт на реалностите в ученическия клас/учебната група. Разработен и апробиран
в продължение на осем години в периода 2002–2010 г., той вече е доказал своята приложимост
както в практиката на детските учители и учителите по различните учебни предмети,
така и в ролята им на класни ръководители, координатори на учебни проекти, ръководители
на извънкласни занимания, лидери на образователни инициативи и др.
Изданието
съчетава функциите на академична книга за самообразование и саморазвитие на педагогическите
специалисти от практиката с употребата му като учебно помагало за студенти в университетски
програми по образователен мениджмънт и квалификационни програми за придобиване на
учителска правоспособност.