МЕНЮ
КОШНИЦА

Компетентностно иновиране в образованието. Опити

Компетентностно иновиране в образованието. Опити - unipress.bg
-25 %
Компетентностно иновиране в образованието. Опити
АвторЯна Рашева-Мерджанова
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.30кг
  • Размери: 14.00см x 21.00см
  • Страници: 134
  • Година: 2023
  • ISBN: 978-954-07-5638-7
This offer ends in:
Дни
Часа
Мин
Сек
16.00 лв.
12.00 лв.
Купи

Курсът, като печатно издание, е вдъхновен от потребностите на системата, но най-вече от очакванията и жизнеността на неговите курсисти, от готовността и желанието им да творят образование на бъдещето. Ето защо той разгръща особено практическата част от компетентностната подготовка на учители. Но преди това кратките теоретически модули се разгръщат чрез „Опити“ и критически дискусии, като открояват парадигмалната специфика на подхода, тенденциите на отваряне на образованието и на нов тип интегрирана компетентностно ориентирана методика на обучение. В този контекст се предлагат 4 комплексни практически модуса–задания: компетентностно целеполагане; компетентностно методическо бинарно моделиране на учебни занятия; компетентностна експертиза на учебник; компетентностно иновиране в образованието. Без тази качествена трансформация на образователното самосъзнание компетентностният подход ще е поредното терминологично педагогическо явление, преобличайки все същото статукво на обучението да формира ситуативни знания, умения и отношения.

Приложенията от продукти на курсисти са Портал към образованието на бъдещето, ценен ресурс и за сегашната практика, а те, съ-авторите им – учители на бъдещето.

Авторът на курса, проф. дпн Яна Рашева-Мерджанова, многократно е извървявала пътя, за да го компресира и сподели като модел на компетентностно ориентиран и структуриран учебник – самият той в процес на непрестанно послушание в Бъдното.


Съдържание

Указания за работа – трансформиращо въведение / 9

Първа глава. Компетентностна компетентност на учителя в Отвореното образование – реалистична възможност или прекомерна амбиция / 13

Начални опити / 17

Втора глава. „Критика на чистия“ компетентностен подход в образованието – понятия, вариации, отношения / 19

Опити / 24

Трета глава. Компетентностен подход във философскообразователен контекст / 25

Опити / 33

Четвърта глава. „Критика на практическия“ компетентностен подход в образованието – етиката на интегрирана метаметодика на обучение / 34

Опити / 57

Пета глава. Компетентностен подход в образованието на практика – „Помагало за личностно развитие“ / 58

Опити / 67

Шеста глава. Ключови задания в курса / 68

Педагогическо оценностено компетентностно целеполагане / 69

Методическо компетентностно моделиране / 70

Комптентностна експертиза на училищен учебник/ учебен ресурс / 71

Компетентностно иновиране в образованието / 73

Седма глава. Анкета за обратна авторефлексивна връзка / 75

Заключителни опити / 76

Приложения като трансгресивен Портал – опити на учители на бъдещето / 77

Монопредметен контекст / 77

Синергетичен бинарен контекст / 108

Библиографски ориентири / 134