Автор | Яна Рашева-Мерджанова |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.30кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 134
- Година: 2023
- ISBN: 978-954-07-5638-7
This offer ends in:
Курсът, като печатно издание, е вдъхновен от потребностите на системата, но най-вече от очакванията и жизнеността на неговите курсисти, от готовността и желанието им да творят образование на бъдещето. Ето защо той разгръща особено практическата част от компетентностната подготовка на учители. Но преди това кратките теоретически модули се разгръщат чрез „Опити“ и критически дискусии, като открояват парадигмалната специфика на подхода, тенденциите на отваряне на образованието и на нов тип интегрирана компетентностно ориентирана методика на обучение. В този контекст се предлагат 4 комплексни практически модуса–задания: компетентностно целеполагане; компетентностно методическо бинарно моделиране на учебни занятия; компетентностна експертиза на учебник; компетентностно иновиране в образованието. Без тази качествена трансформация на образователното самосъзнание компетентностният подход ще е поредното терминологично педагогическо явление, преобличайки все същото статукво на обучението да формира ситуативни знания, умения и отношения.
Приложенията от продукти на курсисти са Портал към образованието на бъдещето, ценен ресурс и за сегашната практика, а те, съ-авторите им – учители на бъдещето.
Авторът на курса, проф. дпн Яна Рашева-Мерджанова, многократно е извървявала пътя, за да го компресира и сподели като модел на компетентностно ориентиран и структуриран учебник – самият той в процес на непрестанно послушание в Бъдното.
Съдържание
Указания за работа – трансформиращо въведение / 9
Първа глава. Компетентностна компетентност на учителя в Отвореното образование – реалистична възможност или прекомерна амбиция / 13
Начални опити / 17
Втора глава. „Критика на чистия“ компетентностен подход в образованието – понятия, вариации, отношения / 19
Опити / 24
Трета глава. Компетентностен подход във философскообразователен контекст / 25
Опити / 33
Четвърта глава. „Критика на практическия“ компетентностен подход в образованието – етиката на интегрирана метаметодика на обучение / 34
Опити / 57
Пета глава. Компетентностен подход в образованието на практика – „Помагало за личностно развитие“ / 58
Опити / 67
Шеста глава. Ключови задания в курса / 68
Педагогическо оценностено компетентностно целеполагане / 69
Методическо компетентностно моделиране / 70
Комптентностна експертиза на училищен учебник/ учебен ресурс / 71
Компетентностно иновиране в образованието / 73
Седма глава. Анкета за обратна авторефлексивна връзка / 75
Заключителни опити / 76
Приложения като трансгресивен Портал – опити на учители на бъдещето / 77
Монопредметен контекст / 77
Синергетичен бинарен контекст / 108
Библиографски ориентири / 134