Автор | Христиан Вачков |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.50кг
- Размери: 14.00см x 20.00см
- Страници: 254
- Година: 2019
- ISBN: 978-954-07-4726-2
Дигиталната революция, която преобрази музикалната индустрия с YouTube и Spotify, промени напълно очакванията ни за кино и сериали с Netfl ix и компресира Александрийската библиотека в скромните размери на един Kindle, вече поставя под въпрос и правилата на най-консервативната система за оценка и дистрибуция на произведения – тази на визуалното изкуство. Платформите за краудфъндинг и микропатронаж Kickstarter и Patreon, онлайн галериите, аукционите и пазарите оказват все по-значимо влияние върху начина, по който визуалните артисти достигат до публиката и колекционерите си. В ядрото на тази постоянно развиваща се екосистема от онлайн платформи е мобилната мрежа Instagram. Огромната популярност на приложението не само трансформира изконната връзка между творец и галерия, но и отваря строго пазените врати на света на изкуството за армада „непосветени“ – потребителите на Instagram, които непрестанно естетизират всекидневието и самите себе си – и доказват, че в съвременната масова култура да бъдеш „много арт“, е синоним или дори превъзходна степен на това да бъдеш много секси. Ще изпълни ли Instagram месианската си роля на Salvator Mundi Artis – на спасител на света на изкуството – или ще се окаже фалшив пророк или дори разрушителен антихрист?
Настоящата книга приканва читателя да се запознае с различните платформи за самопредставяне, но и сам да разгледа онлайн профилите на артистите, които ги използват, сканирайки със смартфона си поместените в текста QR кодове.
Христиан Вачков е доктор по културология с професионален опит като анализатор и маркетолог. Изследователските му интереси са в сферата на социологията на изкуството, историята и теорията на изкуството, онлайн социалните мрежи и дигиталните комуникации.