Съставител | Мария Юрукова |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.70кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 808
- Година: 2022
- ISBN: 978-954-07-5646-2
This offer ends in:
В рамките на настоящото издание читателите ще могат да се запознаят с резултатите от две паралелни изследвания върху медийното отразяване на европейските избори през 2019 г. В европейската публична сфера се наблюдава нарастване на ролята на информацията, разпространявана онлайн. Чрез анализ на съдържанието на най-популярните български онлайн медии и на профилите и страниците в социалните мрежи на българските членове в ЕП (2019 – 2024) се запълва празнина в изследванията на европейските избори в България. Сборникът в своята цялост дава отговор на въпроса дали медийното съдържание в цифрова среда в България позволява на гражданите да вземат информиран избор.
Изследванията за първи път обединяват в един общ научноизследователски проект трите степени на обучение в катедра „Европеистика“ на Философския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ – бакалавър, магистър и доктор. Научни ръководители на проекта са проф. д.с.н. Снежана Попова и проф. д.п.н. Нели Огнянова. Отговорен изследовател е д-р Мария Юрукова. Екипът включва: Божидар Ангелов, Иглика Иванова, Ралица Стойчева, Панайот Стефанов, Анна Погорелчук, Гергана Николова, Силвия Василева, Борислава Лозанова, Хелиана Велинова, Илияна Кондарева, Катерина Стоилова, Мария Вълчанова, Десислава Стоянова, Антония Петкова, Веселина Кръстева, Симона Стойкова, Искра Георгиева, Яна Трайкова, Захари Ваклинов, Мая Силямова и Станислава Иванова.
СЪДЪРЖАНИЕ
ПРЕДГОВОР (екип) / 9
ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИЗБОРИ ПРЕЗ 2019 Г. В СЪДЪРЖАНИЕТО
НА БЪЛГАРСКИТЕ ОНЛАЙН МЕДИИ (Мария Юрукова) / 20
БНТ: Европейският дебат на сайта на обществената телевизия
(Божидар Ангелов) / 63
БНР: Информационният портал на общественото радио в България –
експертен поглед върху обществения живот (Иглика Иванова) / 83
Сайтът vesti.bg: Европейските избори през призмата на една
от най-четените онлайн медии в България (Мария Юрукова) / 122
Сайтът blitz.bg: Европейските избори – повод за създаване
на сензационно съдържание без посочен автор (Мария Юрукова) / 130
Сайтът на Нова телевизия: Популярност и продуктивност
(Силвия Василева, екип) / 140
Сайтът dnes.bg: Липса на аналитично съдържание (Анна Погорелчук) / 148
Сайтът 24chasa.bg: Трибуна на платено съдържание
(Борислава Лазанова, екип) / 159
Сайтът dnevnik.bg: Качествено медийно съдържание, представено
в немалък обем (Мария Юрукова) / 165
Сайтът fakti.bg: Широк поглед върху политическите играчи
(Мария Юрукова) / 177
Сайтът offnews.bg: Отразяване на поведението на политиците от онлайн
медия, ползваща се с високо доверие и популярност
(Ралица Стойчева) / 188
Сайтът dariknews.bg: Почти „Дарик“ (Панаойт Стефанов) / 197
Сайтът pik.bg: Неетични практики и липса на безпристрастност
и обективност в отразяването (Божидар Ангелов) / 203
Сайтът webcafe.bg: Опит за спазване на журналистическите стандарти
(Анна Погорелчук) / 237
Сайтът news.bg: Медията, която не се фокусира предимно върху
поведението на политиците (Анна Погорелчук) / 245
Сайтът frognews.bg: Анонимни политически предизборни кампании
(Божидар Ангелов) / 251
Сайтът на новините на bTV: Неутрално отразяване, собствено
съдържание и сравнително балансиран дискурс (Божидар Ангелов) / 285
Сайтът novini.bg: Отразяване на дневния ред на кандидатите за членове
на ЕП на ГЕРБ (Мария Юрукова) / 306
Сайтът mediapool.bg: Информираност отвъд българската тематика
(Илияна Кондарева) / 313
Сайтът segabg.com: Без изненади, освен лошата организация на сайта
(Панайот Стефанов) /324
Сайтът clubz.bg: Отразяване на националните теми с елементи
от европейския дневен ред (Анна Погорелчук) / 330
Сайтът actualno.com: Присъствие на теми и от дневния ред на ЕС
(Мария Юрукова) / 339
Сайтът capital.bg: Европейските избори от гледната точка
на икономическо издание (Мария Юрукова) / 350
Сайтът trud.bg: Опит за баланс, водещ към липса на информативна
стойност за избирателя (Гергана Николова) / 361
Сайтът epicenter.bg: Копи/пейст журналистика, наклонена към
предизборната кампания на социалистите (Божидар Ангелов) / 373
Сайтът glasove.com: Европейските избори като противопоставяне
между БСП и ГЕРБ (Мария Юрукова) / 406
Сайтът monitor.bg: Медийно съдържание без отразяване на теми
от дневния ред на ЕС (Мария Юрукова) / 417
Сайтът svobodnaevropa.bg: Качествена журналистика и собствен
дневен ред (Мария Юрукова) / 428
Сайтът standartnews.com: Стандартно, но слабо отразяване
(Станислава Иванова) / 446
Сайтът на телевизия Bulgaria ON AIR: Наличие на качествено медийно
съдържание (Мая Силямова) / 459
Сайтът на телевизия „Канал 3“: Онлайн медия на телевизия без
допълнителна добавена стойност (Гергана Николова) / 470
Сайтът lentata.com: Отсъствие на темата за европейските избори
(Анна Погорелчук) / 481
Сайтът terminal3.bg: Бутиково издание, отразяващо теми от европейския
дневен ред (Мария Юрукова) / 486
Сайтът на телевизия „Европа“: Предимно видео съдържание
(Мая Силямова) / 491
ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИЗБОРИ (2019) И ПОВЕДЕНИЕТО
НА БЪЛГАРСКИТЕ КАНДИДАТИ ЗА ЧЛЕНОВЕ НА ЕП
В ОФИЦИАЛНИТЕ ИМ ПРОФИЛИ И СТРАНИЦИ
В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ (Мария Юрукова) / 500
Александър Йорданов – втвърдяване на политическите
и идеологическите възгледи (Иглика Иванова) / 580
Ангел Джамбазки – изключително активно и ангажиращо аудиторията
присъствие в социалните мрежи (Божидар Ангелов) / 592
Андрей Ковачев – най-голям брой постове, но ниска ангажираност
на аудиторията с публикуваното съдържание (Божидар Ангелов) / 604
Андрей Новаков – предимно емоционална, но успешна предизборна
кампания (Божидар Ангелов) / 621
Андрей Слабаков – един (не)политик и единственият български
кандидат, станал член на ЕП през 2019 г. заради преференциалния
вот на избирателите (Мария Юрукова) / 635
Асим Адемов – лоялност към партията и агитация
(Иглика Иванова) / 645
Атидже Алиева-Вели – кандидат, за когото присъствието
в социалните медии не е приоритет (Мария Юрукова) / 653
Ева Майдел – активен политически маркетинг в социалните медии,
насочен към младите хора (Мария Юрукова) / 655
Елена Йончева – профилите в социалните медии като собствени
комуникационни канали на разследващ журналист
(Мария Юрукова) / 672
Емил Радев от ГЕРБ – старт на нов мандат в ЕП и рестарт
на социално-медиен профил (Иглика Иванова) / 686
Иво Христов – късно, но ударно включване в предизборната кампания
с ясни позиции по европейски теми (Божидар Ангелов) / 693
Илхан Кючюк – качествено поддържаните профили в социалните
медии на скрития водач в листата на ДПС на изборите за ЕП през 2019 г.
(Мария Юрукова) / 706
Искра Михайлова – свръхактивност в ЕП, но вяла кампания
в социалните медии (Иглика Иванова) / 728
Петър Витанов – опит за изграждане на образа на млад политик
с недостатъчна употреба на социалните медии (Мария Юрукова) / 733
Радан Кънев – политик 2.0 (Иглика Иванова) / 747
Сергей Станишев от БСП – битка за лидерство с всички средства
(Иглика Иванова) / 758
Цветелина Пенкова – отсъствие преди 2019 г. и засилено присъствие
в социалните медии след обявяване на кандидатурата ѝ
(Мария Юрукова) / 774
БИБЛИОГРАФИЯ / 777
ПРИЛОЖЕНИЕ 1 / 788
ПРИЛОЖЕНИЕ 2 / 795