МЕНЮ
КОШНИЦА

ИЗБОРИТЕ ЗА ЕП ПРЕЗ 2019 Г. Отразяване в българските онлайн медии

ИЗБОРИТЕ ЗА ЕП ПРЕЗ 2019 Г. Отразяване в българските онлайн медии - unipress.bg
-25 %
ИЗБОРИТЕ ЗА ЕП ПРЕЗ 2019 Г. Отразяване в българските онлайн медии
СъставителМария Юрукова
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.70кг
  • Размери: 14.00см x 21.00см
  • Страници: 808
  • Година: 2022
  • ISBN: 978-954-07-5646-2
This offer ends in:
Дни
Часа
Мин
Сек
40.00 лв.
30.00 лв.
Купи

В рамките на настоящото издание читателите ще могат да се запознаят с резултатите от две паралелни изследвания върху медийното отразяване на европейските избори през 2019 г. В европейската публична сфера се наблюдава нарастване на ролята на информацията, разпространявана онлайн. Чрез анализ на съдържанието на най-популярните български онлайн медии и на профилите и страниците в социалните мрежи на българските членове в ЕП (2019 – 2024) се запълва празнина в изследванията на европейските избори в България. Сборникът в своята цялост дава отговор на въпроса дали медийното съдържание в цифрова среда в България позволява на гражданите да вземат информиран избор.

Изследванията за първи път обединяват в един общ научноизследователски проект трите степени на обучение в катедра „Европеистика“ на Философския факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ – бакалавър, магистър и доктор. Научни ръководители на проекта са проф. д.с.н. Снежана Попова и проф. д.п.н. Нели Огнянова. Отговорен изследовател е д-р Мария Юрукова. Екипът включва: Божидар Ангелов, Иглика Иванова, Ралица Стойчева, Панайот Стефанов, Анна Погорелчук, Гергана Николова, Силвия Василева, Борислава Лозанова, Хелиана Велинова, Илияна Кондарева, Катерина Стоилова, Мария Вълчанова, Десислава Стоянова, Антония Петкова, Веселина Кръстева, Симона Стойкова, Искра Георгиева, Яна Трайкова, Захари Ваклинов, Мая Силямова и Станислава Иванова.

СЪДЪРЖАНИЕ

ПРЕДГОВОР (екип) / 9

ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИЗБОРИ ПРЕЗ 2019 Г. В СЪДЪРЖАНИЕТО

НА БЪЛГАРСКИТЕ ОНЛАЙН МЕДИИ (Мария Юрукова) / 20

БНТ: Европейският дебат на сайта на обществената телевизия

(Божидар Ангелов) / 63

БНР: Информационният портал на общественото радио в България –

експертен поглед върху обществения живот (Иглика Иванова) / 83

Сайтът vesti.bg: Европейските избори през призмата на една

от най-четените онлайн медии в България (Мария Юрукова) / 122

Сайтът blitz.bg: Европейските избори – повод за създаване

на сензационно съдържание без посочен автор (Мария Юрукова) / 130

Сайтът на Нова телевизия: Популярност и продуктивност

(Силвия Василева, екип) / 140

Сайтът dnes.bg: Липса на аналитично съдържание (Анна Погорелчук) / 148

Сайтът 24chasa.bg: Трибуна на платено съдържание

(Борислава Лазанова, екип) / 159

Сайтът dnevnik.bg: Качествено медийно съдържание, представено

в немалък обем (Мария Юрукова) / 165

Сайтът fakti.bg: Широк поглед върху политическите играчи

(Мария Юрукова) / 177

Сайтът offnews.bg: Отразяване на поведението на политиците от онлайн

медия, ползваща се с високо доверие и популярност

(Ралица Стойчева) / 188

Сайтът dariknews.bg: Почти „Дарик“ (Панаойт Стефанов) / 197

Сайтът pik.bg: Неетични практики и липса на безпристрастност

и обективност в отразяването (Божидар Ангелов) / 203

Сайтът webcafe.bg: Опит за спазване на журналистическите стандарти

(Анна Погорелчук) / 237

Сайтът news.bg: Медията, която не се фокусира предимно върху

поведението на политиците (Анна Погорелчук) / 245

Сайтът frognews.bg: Анонимни политически предизборни кампании

(Божидар Ангелов) / 251

Сайтът на новините на bTV: Неутрално отразяване, собствено

съдържание и сравнително балансиран дискурс (Божидар Ангелов) / 285

Сайтът novini.bg: Отразяване на дневния ред на кандидатите за членове

на ЕП на ГЕРБ (Мария Юрукова) / 306

Сайтът mediapool.bg: Информираност отвъд българската тематика

(Илияна Кондарева) / 313

Сайтът segabg.com: Без изненади, освен лошата организация на сайта

(Панайот Стефанов) /324

Сайтът clubz.bg: Отразяване на националните теми с елементи

от европейския дневен ред (Анна Погорелчук) / 330

Сайтът actualno.com: Присъствие на теми и от дневния ред на ЕС

(Мария Юрукова) / 339

Сайтът capital.bg: Европейските избори от гледната точка

на икономическо издание (Мария Юрукова) / 350

Сайтът trud.bg: Опит за баланс, водещ към липса на информативна

стойност за избирателя (Гергана Николова) / 361

Сайтът epicenter.bg: Копи/пейст журналистика, наклонена към

предизборната кампания на социалистите (Божидар Ангелов) / 373

Сайтът glasove.com: Европейските избори като противопоставяне

между БСП и ГЕРБ (Мария Юрукова) / 406

Сайтът monitor.bg: Медийно съдържание без отразяване на теми

от дневния ред на ЕС (Мария Юрукова) / 417

Сайтът svobodnaevropa.bg: Качествена журналистика и собствен

дневен ред (Мария Юрукова) / 428

Сайтът standartnews.com: Стандартно, но слабо отразяване

(Станислава Иванова) / 446

Сайтът на телевизия Bulgaria ON AIR: Наличие на качествено медийно

съдържание (Мая Силямова) / 459

Сайтът на телевизия „Канал 3“: Онлайн медия на телевизия без

допълнителна добавена стойност (Гергана Николова) / 470

Сайтът lentata.com: Отсъствие на темата за европейските избори

(Анна Погорелчук) / 481

Сайтът terminal3.bg: Бутиково издание, отразяващо теми от европейския

дневен ред (Мария Юрукова) / 486

Сайтът на телевизия „Европа“: Предимно видео съдържание

(Мая Силямова) / 491

ЕВРОПЕЙСКИТЕ ИЗБОРИ (2019) И ПОВЕДЕНИЕТО

НА БЪЛГАРСКИТЕ КАНДИДАТИ ЗА ЧЛЕНОВЕ НА ЕП

В ОФИЦИАЛНИТЕ ИМ ПРОФИЛИ И СТРАНИЦИ

В СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ (Мария Юрукова) / 500

Александър Йорданов – втвърдяване на политическите

и идеологическите възгледи (Иглика Иванова) / 580

Ангел Джамбазки – изключително активно и ангажиращо аудиторията

присъствие в социалните мрежи (Божидар Ангелов) / 592

Андрей Ковачев – най-голям брой постове, но ниска ангажираност

на аудиторията с публикуваното съдържание (Божидар Ангелов) / 604

Андрей Новаков – предимно емоционална, но успешна предизборна

кампания (Божидар Ангелов) / 621

Андрей Слабаков – един (не)политик и единственият български

кандидат, станал член на ЕП през 2019 г. заради преференциалния

вот на избирателите (Мария Юрукова) / 635

Асим Адемов – лоялност към партията и агитация

(Иглика Иванова) / 645

Атидже Алиева-Вели – кандидат, за когото присъствието

в социалните медии не е приоритет (Мария Юрукова) / 653

Ева Майдел – активен политически маркетинг в социалните медии,

насочен към младите хора (Мария Юрукова) / 655

Елена Йончева – профилите в социалните медии като собствени

комуникационни канали на разследващ журналист

(Мария Юрукова) / 672

Емил Радев от ГЕРБ – старт на нов мандат в ЕП и рестарт

на социално-медиен профил (Иглика Иванова) / 686

Иво Христов – късно, но ударно включване в предизборната кампания

с ясни позиции по европейски теми (Божидар Ангелов) / 693

Илхан Кючюк – качествено поддържаните профили в социалните

медии на скрития водач в листата на ДПС на изборите за ЕП през 2019 г.

(Мария Юрукова) / 706

Искра Михайлова – свръхактивност в ЕП, но вяла кампания

в социалните медии (Иглика Иванова) / 728

Петър Витанов – опит за изграждане на образа на млад политик

с недостатъчна употреба на социалните медии (Мария Юрукова) / 733

Радан Кънев – политик 2.0 (Иглика Иванова) / 747

Сергей Станишев от БСП – битка за лидерство с всички средства

(Иглика Иванова) / 758

Цветелина Пенкова – отсъствие преди 2019 г. и засилено присъствие

в социалните медии след обявяване на кандидатурата ѝ

(Мария Юрукова) / 774

БИБЛИОГРАФИЯ / 777

ПРИЛОЖЕНИЕ 1 / 788

ПРИЛОЖЕНИЕ 2 / 795