МЕНЮ
КОШНИЦА

Читателски профил на учениците от първи до четвърти клас

Читателски профил на учениците от първи до четвърти клас
Читателски профил на учениците от първи до четвърти клас
АвторАнна Георгиева
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.60кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 326
  • Година: 2023
  • ISBN: 978-954-07-5776-6
20.00 лв.
Купи

Доц. д-р  Анна Георгиева е преподавател в Софийския университет „Св. Климент Охридски“ (Факултет по науки за образованието и изкуствата) от 2001 г. Научните и изследователските ѝ интереси са в сферата на литературното обучение и формирането на читателски компетентности у учениците от I–IV клас, на обучението на деца и ученици по български език като роден, първи, и като втори език в чуждоезикова среда. Автор е на три монографии: Съвременни проекции на обучението по български език и литература в началните класове (2020), Подготовка по български език на ученици мигранти (методически аспекти) (2013), Обучението по извънкласно четене в началните класове (2012), както и на учебни помагала за I–IV клас по български език и литература от поредицата Заедно! Български език. Читанка (2021) за подпомагане на обучението, организирано в чужбина, и на познавателни книжки от поредицата Приятели. Български език и литература от първа до четвърта група на детската градина (2017).

Монографията „Читателски профил на учениците от първи до четвърти клас“ съдържа в систематизиран вид актуални научнотеоретични постановки за различни типове четене и стратегии на четене, авторски класификации за типология на читателите. Очертани са спецификите в читателския профил на учениците в I–IV клас: читателски интереси, любими книги, особености в поведението им като читатели. Научното изложение включва анализ на учебните програми по български език и литература за I–IV клас (2002–2003, 2015–2017 г.), както и на алтернативните читанки за I–IV клас, одобрени от МОН в периода 2016–2019 г., които и към момента се използват в педагогическата практика.

Книгата би била полезна за настоящи и бъдещи учени, изследователи, начални учители, родители, студенти и за всички, проявяващи интерес към проучването и насърчаването на читателското поведение и формирането на читателски компетентности у 7–11-годишните ученици.