МЕНЮ
КОШНИЦА

Интернет тълпите

Интернет тълпите - unipress.bg
Интернет тълпите
АвторДончо Градев, Александър Маринов
  • Наличност: ДА
  • Корица: твърда
  • Тегло: 0.60кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 320
  • Година: 2021
  • ISBN: 978-954-07-5253-2
23.00 лв.
Купи

"Да навлезеш в изследователско поле, което е в процес на формиране, се изисква научна дързост. Дончо Градев и Александър Маринов се осмеляват да прекрачат във виртуалната реалност от класическия терен на социологията и социалната психология, за да покажат, че интернет не е магически феномен, както се възхищават пламенните му почитатели, а е продължение на същите обществени взаимоотношения, познати откакто свят светува. Демитологизирането на интернет връща човешката същност на IT технологиите, които в зората на масовизирането си през 90-те години на ХХ век изглеждаха като нейно отрицание.

Човекът и неговата социална среда не са отживелица. Големият въпрос е как се трансформират в ерата на интернет, която не е нищо друго освен по-високо стъпало в общественото развитие. „Бягството от всекидневието в полето на социалните мрежи не трябва да се схваща като подмяна на едно равнище на общуване с друго. Човек е един и той повтаря много от себе си в едни или други ситуации на общуване – пише Градев и добавя: – Електронните тълпи копират по смисъл модела на масите от реалността“.

Светослав Терзиев


СЪДЪРЖАНИЕ

ПРЕДГОВОР

Светослав Терзиев ......................................................................................................................... 7

ПЪРВА ГЛАВА

ПОГЛЕД НАЗАД: ТЪЛПИТЕ В ПЕРСПЕКТИВАТА НА ГУСТАВ ЛЬОБОН

Дончо Градев .................................................................................................................................... 21

ЛЬОБОН И КОНТЕКСТЪТ НА НЕГОВИТЕ ИДЕИ .................................................................. 21

ОПРЕДЕЛЕНИЕ И ВЪЗНИКВАНЕ НА ТЪЛПИТЕ .................................................................. 28

ОСНОВНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ НА ТЪЛПИТЕ ...................................................................... 34

ЛИДЕРЪТ И ТЪЛПИТЕ .............................................................................................................. 50

ВТОРА ГЛАВА

СЪВРЕМЕННА КОНЦЕПТУАЛНА РАМКА НА ИЗСЛЕДВАНЕТО

НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПИТЕ

Александър Маринов ................................................................................................................... 61

СОЦИАЛНИТЕ МЕДИИ: ЖИЗНЕНОТО ПРОСТРАНСТВО

НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПИТЕ .......................................................................................................... 61

ОПРЕДЕЛЕНИЯ НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПАТА ............................................................................ 78

НЯКОИ КОНЦЕПЦИИ ЗА ФОРМИРАНЕТО И ФУНКЦИОНИРАНЕТО

НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПИТЕ: ТЕОРЕТИЧНИ ПРЕДПОСТАВКИ

И ПРИЛОЖНА ОРИЕНТАЦИЯ .................................................................................................. 81

ТРЕТА ГЛАВА

СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ: ВСЕКИДНЕВИЕТО НА НОВИТЕ ТЪЛПИ

Дончо Градев .................................................................................................................................. 116

ИНТЕРНЕТ ТЪЛПИТЕ И ПУСТЕЕЩИТЕ МЕСТА

НА ВСЕКИДНЕВИЕТО .............................................................................................................. 123

СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ УЕДНАКВЯВАТ ИНДИВИДИТЕ

И ГИ ПРЕВРЪЩАТ В ТЪЛПА ................................................................................................... 128

ФАЛШИВОТО АЗ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ ......................................................................... 141

ЧЕТВЪРТА ГЛАВА

БЛОГЪРИТЕ: „ПАСТИРИТЕ“ НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПИТЕ

Александър Маринов ................................................................................................................. 154

БЛОГЪРИТЕ КАТО ОНЛАЙН ЛИДЕРИ НА МНЕНИЕ

(ДИГИТАЛНИ ИНФЛУЕНСЪРИ) ............................................................................................ 158

ВОДАЧИ И ТЪЛПИ В БЛОГОСФЕРАТА .................................................................................. 174

ПЕТА ГЛАВА

ФАЛШИВИТЕ НОВИНИ, СЛУХОВЕТЕ И БЕЗКРИТИЧНОСТТА

НА НОВИТЕ ТЪЛПИ

Дончо Градев .................................................................................................................................. 181

ФАЛШИВИТЕ НОВИНИ: КОНЮНКТУРНАТА АКТУАЛНОСТ НА ПРОБЛЕМА ............... 181

ФАЛШИВИТЕ НОВИНИ В ТЕОРИЯТА ЗА СЛУХОВЕТЕ ...................................................... 194

БЕЗКРИТИЧНОСТТА НА НОВИТЕ ТЪЛПИ .......................................................................... 223

ШЕСТА ГЛАВА

ТРОЛОВЕТЕ: АГРЕСИВНИТЕ ПРОВОКАТОРИ

НА ИНТЕРНЕТ ТЪЛПАТА

Александър Маринов ................................................................................................................ 240

ЗАВИСИМОСТИ И АГРЕСИЯ В ИНТЕРНЕТ ......................................................................... 240

ОПРЕДЕЛЕНИЯ ЗА ТРОЛ ........................................................................................................ 244

ТИПИЧНОТО ПОВЕДЕНИЕ И ТЕРЕН НА ДЕЙСТВИЕ НА ТРОЛОВЕТЕ ......................... 247

УСЛОВИЯ ЗА ПОЯВАТА НА ТРОЛОВЕТЕ ............................................................................. 250

ЗАЩО НЯКОИ ХОРА СТАВАТ ТРОЛОВЕ И КАКВА Е ТЯХНАТА МОТИВАЦИЯ ............. 258

ПРОФЕСИЯ ТРОЛ ...................................................................................................................... 261

ПОДХОДИ И ТЕХНИКИ ЗА ПРОТИВОДЕЙСТВИЕ НА ТРОЛОВЕТЕ ............................... 269

ЗАКЛЮЧЕНИЕ

Александър Маринов, Дончо Градев ................................................................................. 279

БИБЛИОГРАФИЯ .................................................................................................................. 289