МЕНЮ
КОШНИЦА

Теория на диалогово-обучаващите програми

Теория на диалогово-обучаващите програми - unipress.bg
Теория на диалогово-обучаващите програми
АвторФилип Петров
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.30кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 118
  • Година: 2022
  • ISBN: 978-954-07-5421-5
20.00 лв.
Купи

Диалогово-обучаващите програми са разширен модел на програмирано обучение, създаден в България от проф. Иван Ганчев през далечната 1984 г. Главната им цел е да се осигури по-добра имитация на индивидуална работа на добър преподавател с обучаем. В основата на софтуерните продукти се залагат постижения на педагогиката и методиката на обучение без компютри. Централно място между тези постижения заемат дидактическите принципи и особено принципите за индивидуален подход и активност. Другата ръководна идея е разбирането, че в процеса на обучението обучаемият решава задачи не просто, за да бъдат решени, а за да се учи как да ги решава самостоятелно или с помощ. При разработката  на такива софтуерни продукти се поставя за цел спазването на основните учебни дейности от традиционните уроци, в частност и тези по математика.

СЪДЪРЖАНИЕ

В памет на проф. Иван Ганчев / 7

Увод / 11

Бихейвиоризмът като основа на програмираното обучение / 12

Програмираното обучение след залеза на бихейвиоризма / 23

Диалогово-обучаващи програми / 30

Апробиране и усъвършенстване на

диалогово-обучаващи програми / 55

Диалогово-обучаващи програми с елементарни преходи

между кадрите в Microsoft PowerPoint / 67

Диалогово-обучаващи програми в Microsoft PowerPoint

с помощта на Visual Basic for Applications / 82

Студентски разработки / 102

Заключение / 113

Използвана литература / 114