
Автор | Филип Петров |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.30кг
- Размери: 16.00см x 23.00см
- Страници: 118
- Година: 2022
- ISBN: 978-954-07-5421-5
Диалогово-обучаващите програми са разширен модел на програмирано обучение, създаден в България от проф. Иван Ганчев през далечната 1984 г. Главната им цел е да се осигури по-добра имитация на индивидуална работа на добър преподавател с обучаем. В основата на софтуерните продукти се залагат постижения на педагогиката и методиката на обучение без компютри. Централно място между тези постижения заемат дидактическите принципи и особено принципите за индивидуален подход и активност. Другата ръководна идея е разбирането, че в процеса на обучението обучаемият решава задачи не просто, за да бъдат решени, а за да се учи как да ги решава самостоятелно или с помощ. При разработката на такива софтуерни продукти се поставя за цел спазването на основните учебни дейности от традиционните уроци, в частност и тези по математика.
СЪДЪРЖАНИЕ
В памет на проф. Иван Ганчев / 7
Увод / 11
Бихейвиоризмът като основа на програмираното обучение / 12
Програмираното обучение след залеза на бихейвиоризма / 23
Диалогово-обучаващи програми / 30
Апробиране и усъвършенстване на
диалогово-обучаващи програми / 55
Диалогово-обучаващи програми с елементарни преходи
между кадрите в Microsoft PowerPoint / 67
Диалогово-обучаващи програми в Microsoft PowerPoint
с помощта на Visual Basic for Applications / 82
Студентски разработки / 102
Заключение / 113
Използвана литература / 114