
- Наличност: Изчерпан
- Корица: мека
- Тегло: 0.50кг
- Размери: 14.00см x 1.00см
- Страници: 304
- Година: 2022
- ISBN: 978-954-07-5532-8
Сборник с доклади от Регионална конференция с международно участие – София, 30–31.05.2022 г.
Съдържание
15 години български модел на приобщаващо образование и ролята на
регионалните центрове за подкрепа на процеса
Калоян Дамянов .............................................................................................................. 9
Приобщаващото образование в България – Dead or Alive
Милен Замфиров .......................................................................................................... 18
ПОДКРЕПА ЗА ЛИЧНОСТНОТО РАЗВИТИЕ
НА ДЕЦА И УЧЕНИЦИ В РИСК И С ИЗЯВЕНИ ДАРБИ
Модератори: проф. дпн Милен Замфиров и д-р Лилия Кисьова ............................... 27
Хамлет – чувствителен герой или клиничен социопат
Милен Замфиров .......................................................................................................... 29
Иновативна менторска програма за подкрепа на деца в риск и деца
с обучителни трудности
Катерина Златкова-Дончева ....................................................................................... 39
OrCam – предизвикателство и възможности
Виктория Огородник, Илияна Киркова ....................................................................... 49
Предизвикателства и решения на различията в мултикултурната класна стая
Милена Илиева .............................................................................................................. 56
Социални политики и личностното развитие в политиките
на управлението на отговорните институции
Ани Димитрова ............................................................................................................. 64
Онлайн обучение за зрително затруднени деца с множество увреждания
(ЗЗДМУ) – предизвикателства и решения
Диана Керемедчиева ..................................................................................................... 77
Преглед на възприятията на обществото към семействата
с деца със специални потребности
Полина Даскалова-Петкова ......................................................................................... 82
Всеки може да бъде приобщен. Един успешен модел за приобщаване
и личностно развитие в първия по рода си в България център за деца
със синдром на Даун – Клуб „ВСЕКИ МОЖЕ“
Надежда Тодорова ....................................................................................................... 91
За смисъла на приобщаващата интелигентност
Александър Кръстев ..................................................................................................... 99
Допълнителната подкрепа в дигитална среда
Марина Жеркова-Арнаутска ..................................................................................... 104
Функционална оценка в образователната, социалната и здравната система
Лилия Кисьова ............................................................................................................. 109
Базова тревожност сред преподаватели
от училища и детски градини
Даниела Лазарова, Мирена Георгиева, Милен Замфиров........................................ 114
ПРИОБЩАВАЩО ОБРАЗОВАНИЕ И ДЕЦА
СЪС СПЕЦИАЛНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ПОТРЕБНОСТИ
Модератори: проф. дпн Мира Цветкова и д-р Цветомира Ангелова ..................... 123
Предизвикателства и специфика в приобщаващото образование
и ресурсното подпомагане на ученици със СОП в условия
на обучение от разстояние в електронна среда (ОРЕС)
Мира Цветкова-Арсова, Виктория Огородник ....................................................... 125
Приобщаващо образование за деца и ученици с емоционални
и поведенчески разстройства
Цветомира Ангелова .................................................................................................. 132
Подкрепяща среда в процеса на брайловото ограмотяване
Маргарита Томова ...................................................................................................... 139
Математиката и информационните технологии в специалната образователна
подкрепа – обучение, комуникация и мултисензорно преживяване
Милен Наков, Десислава Павлова ............................................................................. 146
Ерготерапевтични и кинезитерапевтични техники за развитие
на функционални писмени захвати и графомоторни умения
Рая Цочева-Генчева .................................................................................................... 157
Ролята на рехабилитатора на слуха и говора в приобщаващото образование
на деца и ученици със слухова загуба в общообразователна среда
Таня Иванова ............................................................................................................... 167
Електронни учебни ресурси по физическо възпитание и спорт при обучение на
ученици със СОП в ОРЕС
Владимир Иванов ....................................................................................................... 171
Приказката като форма на общуване и социализация при възрастни с
комуникативни нарушения
Рая Попова ................................................................................................................... 180
Ерготерапия и сензорна интеграция в приобщаващото образование
Анна Динчева .............................................................................................................. 185
Приложението на Nine hole peg test в приобщаващото образование
при деца с разстройства от аутистичния спектър
Деница Димитрова ..................................................................................................... 192
Развитие на процеса на приобщаващо образование
чрез предоставянето на методическа подкрепа от мобилна група на РЕПЛР
към РЦПППО – София – град
Ваня Рачева .................................................................................................................. 199
ПРИОБЩАВАЩИ ПРАКТИКИ В УЧИЛИЩНА
И ИЗВЪНУЧИЛИЩНА СРЕДА
Модератори: проф. д-р Неда Балканска и д-р Николай Бонев ................................ 205
Приобщаващото образование – пътуване или дестинация
Неда Балканска ............................................................................................................ 207
Хуманистичният подход в контекста на приобщаващото образование
Пенка Шапкова............................................................................................................ 214
Приобщаващата среда, квалификацията на специалистите и работата с
родителите – ключови фактори за предоставяне на качествена допълнителна
подкрепа в РЦПППО – София-град
Калина Христова, Невена Николова, Мария Младенова ........................................ 223
Приобщаващото образование в зелената класна стая
Екатерина Йовчева .................................................................................................... 233
Подкрепа за личностно развитие на деца със специални образователни
потребности
Борислава Асенова ...................................................................................................... 238
Предоставяне на ДПЛР на ученици със СОП и множество увреждания в ОРЕС
Кристина Давчева, Павлина Дескова ....................................................................... 246
Подкрепа за личностно развитие на деца със специални образователни
потребности
Фотинка Краева, Красимира Димитрова-Митева ................................................. 253
Влиянието на психичната травма върху срещата
между родители и специалисти при оказването
на методическа подкрепа от регионалните екипи
за подкрепа на личностното развитие
Николай Бонев ............................................................................................................. 263
ПРИЛОЖЕНИЯ
15 Years Bulgarian Model of Inclusive Education and the Role
of the Regional Centers in Supporting the Process
Kaloyan Damyanov ....................................................................................................... 279
Презентация на Елизабет Харис ............................................................................... 287
Презентация на Туба Йозтюрк .................................................................................. 296