
| Автор | Лора Спиридонова |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.30кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 254
- Година: 2025
- ISBN: 978-954-07-6234-0
This offer ends in:
Книгата на Лора Спиридонова подчертава
предимствата на българската образователна система, в която предучилищното
образование е включено като първо подготвително ниво в националната квалификационна
рамка за учене през целия живот. Тя определя водещото място на играта в
предучилищното образование, което е не само нормативно зададено от
законодателството, но и от осмислянето в хода на педагогическите етапи на
проучването на възгледите за очарованието и функциите ѝ в детството. Очертава
противоречия и несъответствия относно възможностите за интегриране на играта и
ученето в практиката на предучилищните образователни институции. Най-важното –
моделът за учене чрез игра се потвърждава като ефективен в обучението на
студентите от педагогически специалности в теоретичен и в приложен аспект.
Подчертава се значимостта на квалификацията на педагогическите специалисти за
усъвършенстване на техните компетентности за създаване на среда за учене чрез игра.
Доц. д-р Лора Спиридонова е щатен преподавател
във Факултета по науки за образованието и изкуствата към Софийския университет
„Св. Климент Охридски“ от 2010 г. Висшето си образование в специалност
ПУП-ЧЕ завършва през 2001 г. В периода 2001–2003 г. е магистрант във ФНОИ,
а от 2005 до 2009 г. е редовен докторант в същия факултет. Образователната и
научна степен „доктор“ по научната специалност 05.07.01. „Теория на възпитанието
и дидактика“ придобива през 2009 г. През 2003 г. е избрана за хоноруван
преподавател до назначаването си с конкурс на щатна длъжност в катедра
„Предучилищна и медийна педагогика“. През 2011 г. заема академичната длъжност
„главен асистент“, а през 2018 г. – „доцент“ по професионално направление 1.2.
Педагогика (Предучилищна педагогика – интеркултурно образование).
Преподава в дисциплините „Педагогически
технологии на игрово взаимодействие“, „Интеркултурно образование“ и
„Предучилищна педагогика“. Автор е на още три монографии, както и на
студии, научни статии и доклади, публикувани в списания и сборници от
български и международни конференции.





