МЕНЮ
КОШНИЦА

Херменевтика, деконструкция, конструктивизъм в образованието по литература в средното училище

Херменевтика, деконструкция, конструктивизъм в образованието по литература в средното училище - unipress.bg
Херменевтика, деконструкция, конструктивизъм в образованието по литература в средното училище
АвторАдриана Дамянова
  • Наличност: ДА
  • Корица: Мека
  • Тегло: 0.55кг
  • Размери: 16.50см x 23.50см
  • Страници: 320
  • Година: 2012
  • ISBN: 978-954-07-3119-3
12.00 лв.
Купи
Книгата изследва различията и сходствата, откритите полемики и „скришните“ съвпадения между толкова различни на пръв поглед теоретикофилософски парадигми като херменевтиката, деконструкцията и конструктивизма, интерпретирани преди всичко като предлагащи модели за мислене и методологии на четене (и на „употреби“) на литературата. Залогът на това сговаряне е преди всичко конструирането на образователен проект, в който учителят преподава по-малко, но учениците учат повече, защото им е делегирана повече свобода – да откриват и създават активно света, който обитават.

През 2009 г. Специализираният научен съвет по педагогика при ВАК не предложи на Висшата атестационна комисия на авторката на труда да бъде присъдена научната степен Доктор на педагогическите науки. С което превърна текста в събитие, провокира от страна на колегията оценки на труда като „революция“, „сблъсък на парадигмите“, „дисидентство в ХХІ в.“ и насърчи неговото издаване.