МЕНЮ
КОШНИЦА

Медийни функции и медийни ефекти

Медийни функции и медийни ефекти - unipress.bg
Медийни функции и медийни ефекти
АвторМария Попова
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.30кг
  • Размери: 16.00см x 23.00см
  • Страници: 272
  • Година: 2025
  • ISBN: 978-954-07-6216-6
20.00 лв. (10.23€)
Купи

Доц. д.н. Мария Попова преподава теория на журналистиката и медиите, както и изкуство и медии във Факултета по журналистика и масова комуникация на Софийския университет „Св. Климент Охридски“. Автор е на книгите „Аудитория и журналистика. Социални и комуникационни промени в поведението на аудиторията и видовете журналистика“ (2023), „Виртуалният човек“ (2005, 2012, 2021), „Въведение в журналистическата теория“ (2012, 2021), „Медийният човек“ (2019), „Теоретични аспекти на медиите“ (2014).

Настоящата книга изследва функционалността и ефективността на медиите спрямо цялостното развитие на обществото. Тя отговаря на не­обходимостта от задълбочено опознаване на медиите, на техните въз­можности за индивидуално и социално въздействие, за комуникация и убеждаване, за създаване и разпространение на комплексна медийна информация.

Изследването на медийните функции и медийните ефекти е сред во­дещите аспекти на развитие на медийната теория, защото демонстри­рат как трансформацията на медийната среда, на медийните формати, появата на нови медийни технологии и ангажираността на аудиторията с тях повлияват върху цялостния процес на производство на медийна информация. Медийното разнообразие разширява медийния избор и стимулира селективността на реципиентите по отношение на използва­ното съдържание, степента на доверие към неговите информационни и комуникационни качества и адаптирането му към техния собствен со­циален опит.