Автор | Димитър Божков |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.40кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 216
- Година: 2022
- ISBN: 978-954-07-5405-5
This offer ends in:
Димитър Божков е преподавател в катедра „История на философията“ на Софийския университет „Св. Климент Охридски“ от 2013 г., като преди това е защитил дисертация в същата катедра. Автор е на статии в областта на философия на историята, философия на XIX и XX в., философия на изкуството. Част е от екипа съставители на антологиите „Еротичното и философската рефлексия“ и „Тялото: вариации, спекулации, доктрини“.
Съдържание
Въведение (Благодарности) ................................................................. 7
Увод ............................................................................................................ 11
1. Вход към един объркан свят .................................................... 19
2. Трагедия и суверенност ............................................................... 43
2.1. Теория, истина, актуалност .......................................................... 46
2.2. Насилие и суверенност ................................................................ 55
2.3. Фигурата на суверена .................................................................. 60
2.4. Трауершпил, трагедия, мит и история ....................................... 66
2.5. Хамлет – трагедия и политика ..................................................... 72
2.6. Заключение ................................................................................... 81
3. Образи и предмети в Книга за пасажите ........................... 83
3.1. Книга на пасажите, или
историята на големия град ................................................................. 87
3.2. За диалектическите образи
в Книга на пасажите .......................................................................... 98
3.3. Фантасмагория и желание ........................................................ 121
3.4. Заключение ................................................................................. 149
4. Образът като опит за микроистория .................................. 151
4.1. Бароковата алегория .................................................................. 152
4.2. Парижките пасажи и въображаемото ...................................... 159
4.3. Пробуждането като основна
историческа категория ...................................................................... 169
4.4. Заключение, или
за превъплъщенията на историка ................................................... 176
5. Месианизъм и история ............................................................. 177
Заключение .......................................................................................... 207
Библиография ....................................................................................... 210