
Автор | Татяна Ичевска |
- Наличност: Изчерпан
- Корица: мека
- Тегло: 0.50кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 412
- Година: 2021
- ISBN: 978-954-07-5236-5
В книгата са разгледани моделираните в българската литература образи на човека, преминаващ през редица изпитания в процеса на своето себеизграждане; осмислени са причините за неговото (не)справяне с етични правила, законови норми и ограничения, очертани са ролите, които е принуден или избира да играе в стремежа си да се впише в определени обществени кръгове или да се дистанцира от тях.
СЪДЪРЖАНИЕ
УВОДНИ ДУМИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7
ЧАСТ ПЪРВА
ИЗКУШЕНИЯ И ИЗКУПЛЕНИЯ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9
ВОДА И(ЛИ) ШАМПАНСКО
Образи на изкушението в българската литература . . . . . . . . . . . . . . . . . 11
СЛАВЯНСКАТА ЖЕНА В ОГЛЕДАЛОТО НА ЛИТЕРАТУРАТА НИ . . 26
БЛУДНАТА ЖЕНА В БЪЛГАРСКАТА ЛИТЕРАТУРА . . . . . . . . . . . . . . . . 45
ГРЕШКА И ГРЯХ В ТВОРЧЕСТВОТО НА ЙОРДАН ЙОВКОВ . . . . . . . 75
ГОЛГОТИТЕ НА БЪЛГАРСКИТЕ „ЦАРИЦИ“ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90
ЧАСТ ВТОРА
СВЕТОВЕ, ЖЕЛАНИЯ И СТРАДАНИЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 109
ДА ПОЛЕТИШ С ПЕРО ОТ АНГЕЛ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .111
СЕЛОТО И ТЕХНИКАТА В БЕЛЕТРИСТИКАТА
СЛЕД ПЪРВАТА СВЕТОВНА ВОЙНА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146
СТОЛИЦАТА И ПРОВИНЦИЯТА В РОМАНИТЕ
НА ДИМИТЪР ДИМОВ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158
„АВТОРИТЕТИ“ И „ГРЕШНИЦИ“
В ПРОЗАТА НА ЕМИЛИЯН СТАНЕВ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 179
НАКАЗАНИЕТО В РОМАНИТЕ НА ЕМИЛИЯН СТАНЕВ . . . . . . . . . . 188
ХЕТЕРОТОПИЯТА ТРУДОВ ЛАГЕР
Наблюдения върху романите
„Лагерът на леките жени“ на Антон Балаж
и „Тихият бял Дунав“ на Атанас Липчев . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 201
ЧАСТ ТРЕТА
ГЛЕДНИ ТОЧКИ. (НЕ)СЪОТВЕТСТВИЯ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 211
ЙОВКОВИТЕ РАЗКАЗИ – ИЗДАНИЯ И ПРЕИЗДАНИЯ. . . . . . . . . . . . . 213
ЙОВКОВИТЕ КАРТИНИ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 231
РАЗКАЗЪТ ЗА РАЗКАЗА
Илюстрованите издания на Йовковите разкази . . . . . . . . . . . . . . . . . 278
ТРЕТАТА РЕДАКЦИЯ
Йовковата повест „Жетварят“
и нейният словашки превод . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295
ПАРАТЕКСТЪТ В РОМАНИТЕ НА ДИМИТЪР ДИМОВ –
СТРАТЕГИИ НА ПРОЧИТА . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 312
ФИЛМЪТ В РОМАНИТЕ И РОМАНИТЕ
НА ДИМИТЪР ДИМОВ КАТО ФИЛМ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 330
МЕЖДУ ЗАТВОРА И ГРАДИНАТА
Наблюдения върху филма „Крадецът на праскови“ . . . . . . . . . . . . . . . 357
БЪЛГАРСКАТА ЛИТЕРАТУРА В СЛОВАКИЯ И СЛОВАШКАТА
ЛИТЕРАТУРА В БЪЛГАРИЯ СЛЕД 1989 ГОДИНА . . . . . . . . . . . . . . . . . 367
ВМЕСТО ЗАКЛЮЧЕНИЕ . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 378
ПРИЛОЖЕНИЕ 1 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 383
ПРИЛОЖЕНИЕ 2 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 393
ПРИЛОЖЕНИЕ 3 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 403