Автор | Христина Белева |
- Наличност: ДА
- Корица: мека
- Тегло: 0.30кг
- Размери: 14.00см x 21.00см
- Страници: 160
- Година: 2024
- ISBN: 978-954-07-6011-7
Д-р Христина Белева е преподавател в бакалавърски и магистърски програми на катедра „Предучилищна и медийна педагогика“ във Факултета по науки за образованието и изкуствата (ФНОИ), СУ „Св. Климент Охридски“. Нейните изследователски интереси са в областта на ранното чуждоезиково обучение, философията на езика, наративното въображение, дискурсния анализ и др. Автор е на статии в научни издания, преводач на научноизследователска литература в областта на хуманитаристиката, както и съавтор на учебници с тестови задачи по английски език.
Книгата очертава основните измерения на встъпването на детето в езика и развиването на неговите речеви умения в периода на предучилищното и ранното училищно детство. Представени са автентични примери от речевата продукция на деца моно- и билингви, събрани в рамките на двугодишно изследване върху детското езиково поведение. Потърсени са паралели между вербалните прояви в детството на роден език (или езици) и при усвояване на чужд език.
В хода на изследването са разработени и концепции за игрова педагогическа интеракция, която насърчава творческата игра с езика. Предложените идеи за игрови занимания, допълващи чуждоезиковото обучение, са подходящи за деца в предучилищна и начална училищна възраст. Те могат да бъдат адаптирани и приложени от педагози и родители на малки деца при развиване на речевите умения и на роден език.
Книгата е насочена към родители, детски и начални учители, студенти, както и към всички, които имат отношение към развиването на речевите умения на детето у дома и в обществото