МЕНЮ
КОШНИЦА

ЕВОЛЮЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ ПОНЯТИЯ ПРЕЗ РЕНЕСАНСА

ЕВОЛЮЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ ПОНЯТИЯ ПРЕЗ РЕНЕСАНСА - unipress.bg
-25 %
ЕВОЛЮЦИЯ НА ПЕДАГОГИЧЕСКИТЕ ПОНЯТИЯ ПРЕЗ РЕНЕСАНСА
АвторМарияна Илиева
  • Наличност: ДА
  • Корица: мека
  • Тегло: 0.30кг
  • Размери: 14.00см x 21.00см
  • Страници: 206
  • Година: 2024
  • ISBN: 978-954-07-5972-2
This offer ends in:
Дни
Часа
Мин
Сек
16.00 лв.
12.00 лв.
Купи

Марияна Илиева е доктор по педагогика (2012). Завършва специалност Педагогика във Факултета по педагогика на СУ „Св. Климент Охридски“ със специализация „Управление на училището“ (2002) и специалност История в Историческия факултет на СУ „Св. Климент Охридски“ със специализация „Византия и балканските народи“ (2005). Академичната кариера на М. Илиева започва през 2008 г., като към настоящия момент е главен асистент във Факултета по педагогика на СУ „Св. Климент Охридски“. Научните области, в които работи, са история на педагогиката и българското образование, увод в педагогиката, алтернативни педагогически теории и практики. Участва в научноизследователски проекти, както и в национални и международни конференции и симпозиуми. Автор е на научни публикации в редица български и международни издания.

Монографичният труд е научноизследователски опит да се реализира съчетанието между историческото знание и метатеоретичните постижения на педагогическата наука и е посветен на хуманистичната педагогика през Ренесанса в Ранната модерна епоха. Изследва се педагогическата литература от гледна точка на основните категории в педагогиката, в рамките на която се разглежда възпитателната и дидактическата реалност. Проследява се динамиката и еволюцията на основните педагогически понятия „възпитание“ и „обучение“, като се формулират съдържателните аспекти на посочените категории и се конструира характерният за епохата понятиен апарат. В резултат от интелектуалната си дейност представителите на ренесансовата хуманистична педагогика не само възраждат, но и обновяват непреходни възпитателни и дидактически принципи, които са основополагащи и в съвременната педагогическа реалност.