Автор: Мая Василева
ISBN: 978-954-07-5188-7
Страници: 272
Година: 2021
Наличност: Да
Тегло: 0.5 кг.
Размери(ДxВ):16.0x23.0 см.
Корица: мека

18.00 лв.

Количество

Д-р Мая Василева е възпитаник на Факултета по журналистика и масова комуникация в Софийския университет „Св. Климент Охридски“. От 2016 г. е преподавател в Катедра „Комуникация и аудиовизуална продукция“. Разработва лекционни курсове и упражнения по дисциплините „Телевизионно новинарство“, „Продуцентство на телевизионни комерсиални формати“, „Работа с факти и данни в цифрова среда“ и „Управление на продуцентски проекти“. Формира умения на изследовател и преподавател от паралелно придобиван на профилираното обучение по телевизионна журналистика практически и управл енски опит в професионалната сфера на телевизионното продуцентство.

СЪДЪРЖАНИЕ

УВОДНИ ДУМИ ЗА МОНОГРАФИЯТА ................................................................ 9

ЖАНРОВА ИДЕНТИФИКАЦИЯ НА ВЕЧЕРНОТО ТОКШОУ ......................... 16

Същност и значение на жанра токшоу .......................................................................... 18

Възникване на формата вечерно токшоу ...................................................................... 49

Структура на „шеговитата схема“ – матрица на вечерното токшоу ........................... 54

Творчески инструментариум на вечерното токшоу ..................................................... 56

Светът на вечерното токшоу .......................................................................................... 61

Творчески потенциал на водещия във вечерното токшоу ........................................... 65

АМЕРИКАНСКАТА ЕРА ВЪВ ВЕЧЕРНОТО ТОКШОУ .................................... 92

Форми на хумора в забавните телевизионни програми .............................................. 95

Вечерното токшоу – развлечение и удоволствие ....................................................... 105

Традиции в комедията на вечерното токшоу .............................................................. 108

Ерата на „златното поколение“ водещи във вечерното токшоу ................................ 115

Ерата на новото поколение водещи във вечерното токшоу –

апологети на развлечението ......................................................................................... 125

Продуциране на вечерно токшоу за онлайн платформи.

Практики на управление на продуцентски проекти .................................................. 137

ЕРАТА НА ВЕЧЕРНОТО ТОКШОУ В БЪЛГАРИЯ ........................................... 147

Един и същ в промяната – формула на успеха за „Шоуто на Слави“ ...................... 155

Всичко е шоубизнес във „Вечерното шоу на Азис“ ................................................... 168

Няма невъзможни неща за „Шоуто на Иван и Андрей“ ............................................ 182

Контент-анализ на „Шоуто на Слави“, „Шоуто на Иван и Андрей“

и „Вечерното шоу на Азис“ в условия на конкурентна среда

в изследователски период 09.2009–09.2010 г. ............................................................ 192

Контент-анализ на „Шоуто на Николаос Цитиридис“

и „Вечерното шоу на Слави Трифонов“

в изследователски период 27.01.2020–30.06.2020 г. .................................................. 206

РАЗВЛЕКАТЕЛНА ПОЛИТИКА И ПОЛИТИЧЕСКО РАЗВЛЕЧЕНИЕ ........... 221

Политическото говорене на територията на развлечението ..................................... 224

Когато вечерното токшоу започне да се занимава с политика –

аспекти на политизиране в развлекателно-информационен формат ........................ 228

„Вечерното шоу на Слави Трифонов“. 7/8 TV –„Силата е в истината“–

партия, телевизия и нашата гледна точка ................................................................... 241

ЗАКЛЮЧЕНИЕ ...................................................................................................... 245

НАУЧНИ НОВОСТИ И ИЗВОДИ ........................................................................ 248

ОБОБЩЕНИЕ ........................................................................................................ 252

БИБЛИОГРАФИЯ .................................................................................................. 254

SUMMARY ............................................................................................................. 264

ПРИЛОЖЕНИЯ ...................................................................................................... 268